[Panther Ausf. A] - [Revell 1:72]

Hoi, ik ben Robert (15 jr.), en ben nieuw hier op het Twenot forum. Ik ben niet echt nieuw in de modelbouwwereld (3,5 jaar), en heb al een jaartje ervaring opgedaan op Modelbrouwers.nl. Nu ben ik er klaar voor om toch maar één van mijn nieuwste modellen hier te plaatsen 🙂 .

Ik heb hier al modellen gezien die zo'n 365 keer beter waren als mijn modellen, dus ik denk dat ik hier nog wel wat kan opsteken.

Zoals in de titel staat een Panther, 1:72, van Revell.

Ik heb zelf wat beugeltjes gemaakt van ijzerdraad, en scharnieren van wat PE dat ik nog over had.

Ze maar wat jullie er van vinden:
IMG_0461.JPG

IMG_0462.JPG

IMG_0463.JPG

IMG_0464.JPG

IMG_0465.JPG

IMG_0466.JPG

IMG_0467.JPG

IMG_0468.JPG

IMG_0469.JPG

IMG_0348.JPG

Ik schilder al mijn modellen met penceel, en verdun de verf, om penceelstrepen te voorkomen.
De pigmenten zijn misschien iets te overdone, maar dat krijg ik vanzelf wel te horen.

Ik ga nog een aantal figuurtjes toevoegen (tank-crew Preiser) om de boel wat te verfraaien, en misschien in een diorama'tje zetten.

groeten,

Robert.

PS. Ai, ik hoor net dat je je eigen naam moet gebruiken als gebruikersnaam, dit wist ik niet, Martin Visser zei dat ik dan een PB moet sturen naar Rob Plas, dat zal ik meteen doen, Sorry 😳

Hoi Robert,

Allereerst welkom op het forum echter hier wordt gewerkt met je eigen voor EN achternaam. Laat dit aub door één van de moderatoren veranderen.

Vwb je model; ziet er mijn inziens keurig uit. Mooie camo en goed vies gemaakt allemaal.
Benieuwd naar je volgende projecten.

Groeten Eelco

Hoi robert,
over je naam al voldoende gezegd dus op naar je model. ziet er heel netjes uit voor een 1/72 modelletje! jammer vind ik wel dat 2 spare track schakels scheef hangen (probeer dit nog te corrigeren!) en dat je wel wat silvering ziet bij de decals. ken je de tip al van eerst glanslak schilderen, dan decal erop, aflakken met matte lak? voor een nog betere bevestiging kan je de decal na plaatsing ook nog bewerken met set en sol. daardoor vormt de decal veel beter naar de vorm van je model!

grtz jeroen

Hey,

bedankt voor de commentaar en tips!

Eelco Brugman,

ik heb Rob Plas een PB'tje gestuurt, en hij antwoorde terug dat het al in orde was. Ik denk dat mijn eerstvolgende project nog wel even zal duren, ivm school begint bijna weer en ik ben aan het sparen (niet voor modelbouw 😉 ), maar ik heb nog een paar projectjes die klaar zijn, en die ik hier ook wel kan plaatsen.

Devlin Prinsen,

Bedankt voor het compliment, en ik zal eens gaan zoeken of ik wat van jou werk kan vinden.
Jeroen Duifhuizen zei:
ken je de tip al van eerst glanslak schilderen, dan decal erop, aflakken met matte lak? voor een nog betere bevestiging kan je de decal na plaatsing ook nog bewerken met set en sol.

Ja, die tip ken ik al, maar ik heb het eigenlijk nog niet gebruikt. Aan de ene kant ben ik wat bang om het te proberen, bang dat het mislukt, en aan de andere kant: Ik heb laatst een potje mat-lak van Revell gekocht, dat droogt voor een deel mat op, maar sommige deeltjes glimmen 😕 . Ik koop wel eens een goedkoop modelletje, dan kan ik het uitproberen. De tip van het set en sol ken ik ook al, ook dat heb ik nog nooit geprobeert, en ik kom de eerste tijd ook niet in een modelbouwwinkel (dichtsbijzijnde is zo'n 40 kilometer (Groningen)), maar volgens mij hebben ze het ook niet eens in de modelshop te koop.

Ik heb inmiddels het model nog wat gechipped met een zelf gemaakt hull red (beige+lederbruin+karmijnrood), het misstaat niet, maar helemaal blij ben ik er ook niet mee, ik heb zo het gevoel dat het iets te paarsig is.

Foto's volgen,

Robert

he robert er staat niet veel op maar wel een paar dingen ik heb nog wat staan in de kast en moet dat nog effe verweren en afmaken en dat komt dan op het forum ben zelf nu druk bezig met een tiger op 1/35 ben een tijdje geleden begonnen met 1/35 is erg mooi voor de verandering maar blijf ook gewoon 1/72

gr devlin

hoi robert,
mocht je geen set en sol hebben kijk eens op beurzen of online winkels. verder zou ik ook zeker geen revell lak gebruiken. ik gebruik zelf glossy en mat lak van vallejo air. makkelijk met demiwater verdunnen. ook goed schilderbaar met de kwast hoor.
een 1/72 modelletje als dit zou ik als ik jou was juist wel al die technieken van matte en glanzende lak proberen juist omdat het relatief goedkope modellen zijn. gaat het mis is het natuurlijk altijd zonde maar het kost je geen hele smak geld om een nieuwe te kopen.

grtz jeroen

Terug
Bovenaan