[Oscar] Jagdpanzer L/48 313

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Beste allemaal,

Weer een veilige keuze. Oude kit van Dragon. Zimmerit kit erbij en nog een loopje:

Extra leuk dat ik ook een foto van exact dezelfde 1:1 heb gevonden:

Gelijk een vraagje: Ik zie dat er geen Zimmerit ter plaatse van het voertuignummer zit. Hoe zit het daar dan? Ik neem aan dat het daar toch ook niet magnetisch moet zijn....

Groet
Oscar

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Gaaf, bedankt voor de extra plaatjes. Gisteren 50 pagina´s foto´s van Google doorgezocht, een hoop van # 244 gevonden (wel vaak dezelfde) en maar 1 van 313. Jij hebt weer 2 andere... Top!

Groet
Oscar

Benjamin de Groot

Lid van de TWENOT
He Oscar,

Competitie ? ;)

Leuk om te zien dat je meedoet. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Voor wat betreft de vlakke stukken in de zimmerit: hoe zouden die het meest realistisch nagebootst kunnen worden? uitsnijden en opvullen met evergreen of gewoon een dunner stukje evergreen er overheen plakken?

Cheers

Eelke Warrink

Lid van de TWENOT
Volgens mij is Evergreen 0,013mm plaat hier erg geschikt voor. De kieren tussen de plaat en de zimmerit kun je gewoon opvullen met putty.

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Mijn eerste gevoel was uit de Zimerit snijden en opvullen. Ik heb het gevoel dat dat strakker kan worden dan er bovenop. We krijgen dus twee #313´s :D

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Hierbij een kleine update. Onderstel is klaar en voorzien van Zimerit en modder. Fijne modder volgt na de kleur met pigmenten:

Van de bovenzijde heb ik de scharnieren van de spatborden aan de voorzijde aangepast. Die zagen er echt niet uit.

voor:

na:

Ook heb ik de spatbordsteunen aan de voorzijde uitgeboord, voor:

na:

Tot zover! Alle commentaar is welkom.

groet
Oscar

Oscar Becker zei:
Tot zover! Alle commentaar is welkom.

groet
Oscar

In dat geval zal ik weer eens wat roet in het eten gooien ;) . Ik vrees dat er geen Zimmerit zat rond de twee ronde kappen op het frontpantser van de opbouw. Deze kappen moesten kunnen draaien, dus de kant waar ze naar toe draaien moet vrij blijven van het spul. Domme fout van Atak als ik zo vrij mag zijn.

Groet,

Arjan

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
En bedankt! ;)

Ik had dit idd ook opgemerkt en was er eigenlijk vanuit gegaan dat ze kennelijk niet altijd gebruikt werden. Ik zal er eens over nadenken hoe dit op te pakken..

Groet.
Oscar

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Wel een beetje jammer dat er deze foc minder geplaatst wordt door ieder en zo mogelijk nog minder gereageerd wordt op updates. :| Of hangt dat samen? :idea:

Nou, hierbij een update. De jagdpanzer staat in de grond en zwarte lak. Wielen zijn apart gespoten. Tracks moet ik dus nog doen. Ik ben dus nog zoekende naar de beste manier: De vorige keer begonnen met de kleurtjes met wielen en tracks erop. Deze keer eerst de romp gegrond en zwart gemaakt en daarna de wielen geplaatst. Wellicht een volgende keer de tracks op de losse wielen plaatsen zodat je deze nog kan verwijderen.

De grove modder zit er al op. Tip van de vorige Foc: Zimmerit beschadigen heb ik gedaan op enkele stukken. Ook is het Zimmerit verwijderd bij de afdekkappen op het front. Nog bedankt voor de tip Arjan.

Figuurtje ben ik ook aan begonnen. Is zelfs op het moment al een stukje verder en bijna af. Vuiligheid op de broek en schoenen doe ik pas in een later stadium, wanneer ik besloten heb of er een dio komt of niet. Dan weet ik of een afstemming nodig is. Volgende keer wat close-up foto´s, als ik het aan durf.

Naam voor het project heb ik ook al: ´Wo sind sie allen??´ Ik heb nl. geen tankbemanning op het oog. :rofl:

Wederom alle commentaar is welkom.

groet
Oscar

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Oscar, is de camo oak-leaf? Volgens mij is dat een SS patroon en de bruin gele versie lijkt me een beetje vreemd voor normandië. Typische PzLehr grenadiers droegen het assault-gun uniform. Ron Volstadt heeft daar een aardige boxart van geschilderd. Kan me zo gauw ook geen voorbeeld van PzLehr mannen met camo-uniformen herinneren.

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Hoi Niels,

het is dit figuur:

Warriors 1/35 SS Normandy, Dazed and Confused

Zou Warriors zich zo vergissen? Of is het gewoon een niet officiele regenponcho oid?

Oscar

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Ik kwam deze poncho ook nog tegen op verschillende filmpjes op Youtube in Normandy dus heb er wel wat vertrouwen in.

Hierbij weer de vorderingen. Hij is praktisch af. Ik ga er nu een tijdje ´omheen lopen´ om te kijken of ik nog dingen kan verzinnen en verbeteren. Als jullie iets zien of bedenken: Ik verneem het graag.

Groet
Oscar

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Zo Oscar, dat is een verschil met je vorige foto's. Mooi plaatje geworden. Heb je nog wat close ups van het figuurtje?

Het figuurtje draagt trouwens geen poncho maar een Zeltbahn 31. Die had je in verschillende patronen. Het splinter patroon werd door de Heer en Luftwaffe gedragen en voor SS was het 'Oak leaf' (A of :cool: en dat was tweezijdig: een groene zomer en bruine herfst/winter kant.
In Normandië werd deze tent veelvuldig gedragen, maar gezien de omgeving verwacht je dat ze eerder de groene kant aan de buitenkant dragen. De box-art vind ik daarom een vreemde keuze voor Normandië.

Wat betreft je dio. Ik vind het groen van de struikjes wat te donker donker. Kijk eens naar buiten, de meeste planten zijn een stuk lichter. Misschien kan je het wat meer in de kleur van de camo van het voertuig zoeken.
Je boompje staat er ook een beetje verloren bij. Misschien nog een paar lage struikjes bij de stam om het geheel een beetje aan te kleden.

Nog één puntje. Het openstaande luikje zou ik toch gewoon donkergeel schilderen. Je wilt geen onnodige aandacht trekken met een wit oppervlak en daarom waren de binnenkant van luiken in principe altijd meegeschilderd in de kleur van de buitenkant. Zonder camo, dat wel natuurlijk ;)

Succes met de laatste puntjes. Ben benieuwd!

Da's een mooi staaltje modelbouw!
Camouflagepatroon vind ik mooi van opzet, mooie kleuren!
Wat dat laatste betreft moet ik de vorige spreker bijvallen: het groen van de boompjes is wat ongelukkig gekozen, mij doet het wat te "blauwig" aan, het doet me aan klimop denken.
Maar als geheel een geslaagd diorama! Knap werk!

groeten,

Kanne

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
En bedankt voor jullie snelle reacties!

Betrapt. :oei: De boom en struik zijn idd gemaakt van klimop over een twijgje. Ik had ze al een laagje in de kleur van de camo gegeven en al wat gehighlight maar jullie hadden gelijk dat ze te blauw zijn. Ik heb ze daarom maar een extra laagje gegeven en de higlights opnieuw gemaakt.

Extra bosjes bij de stam van de boom (ik wilde de aandacht van de kip niet te veel afleiden maar je hebt wederom gelijk): done;
binnenzijde luik geel gemaakt en opnieuw verouderd en gechipt;
en de kist links naast de uitlaat die te veel was ´meegeroest´ opnieuw geschilderd. Tevens nog wat meer roest weggewerkt
en wat blank metaal met potlood aangetipt.

Nog meer tips?

Foto's

Wat vinden jullie van m´n kip trouwens? :rofl:

Bovenaan