Graag geholpen.
Voor een klein beetje meer context voor wie dit ziet en denkt, ojee!
Alle 3D geprinte objecten moeten gewassen/gespoeld worden.
Aan de hand van het type hars (resin) is dat alcohol of water.
Bij grote massive onderdelen is het slim om een het uit te hollen. Dit betekent dat er dan ook èèn of meerdere uitlek gaten in moet zitten. Uit hollen heeft als doel, om het (1.) Goedkoper te maken en (2.) Het makkelijker te laten printen zonder dat er grote supports aan moeten komen.
Het uithollen doe ik zelf ook, met bijvoorbeeld de YA66 motorkap en brandstof tank.

Maar, dit moet na het printen goed gespoeld worden en goed uitlekken/drogen.
Op voertuigen is dat vaak prima te doen van de onderzijde.
Met dingen die (natuurlijk) rond horen te zijn, zoals mensen, dieren of banden is dat lastiger.
Mijn figuurtjes en banden zijn daarom ook massief. Het is niet praktisch om deze uit te hollen en er mee weg te komen.
De uitdaging komt met een grotere dier, zoals mijn waterbuffel.
Het loont qua gewicht om deze uit te hollen en dus geen grove supports te hoeven gebruiken. Maar het is een dier, dus ik wilde de gaten subtiel (klein) houden.
Maar dat zorgt ervoor dat het spoelwater achter blijft in het model. Dit geeft een hele snelle reactie, ook al is het uitgehard. (Ongeveer een weekje).

Maar dit gebeurt ook met achtergebleven resin. Vaak duurt dit maanden. Vermoedelijk dachten ze, dat het prima kon. Dat het 'zichzelf' niet zou bijten. Als je het over 2,5 jaar terug hebt, kan de kennis van het bedrijf niet alles wetende was.
Ik heb ook een berg geleerd van het eerste jaar tot vandaag de dag.
Misschien kan je ze aanschrijven.
Resin is eigenlijk behoorlijk stabiel van zichzelf. Maar dit soort dingen, gebeuren en als dit proces start, is het nauwelijks meer te remmen.