Opel Maultier

Hilbert Zuijdendorp

Lid van de TWENOT
Hoi!

Ik ben een tijdje bezig, op mijn gemak met dit bakbeest. Meest afschuwelijke ding ooit... Maar wel erg leuk om te bouwen.
Het is de Italeri kit met Voyager PE en Royal Model resin. Ben een beetje het solderen aan het leren. Lukt aardig, misschien niet zo netjes als velen van ons kunnen, maar het begin is er en ik leer er heel veel van!
Het is in ieder geval een stuk steviger dan lijm..

Goed, ik ga mijn mond verder houden, photo time!

DSC_0512_zpsf96d02cb.jpg

DSC_0511_zps405f3fa5.jpg
DSC_0510_zpse190afa5.jpg
DSC_0509_zpsd5db76b4.jpg
DSC_0508_zps690846c7.jpg
DSC_0507_zpsd6b8ffba.jpg

Hoi Hilbert, lekker bezig 😀

Soldeerwerk ziet er zo op 't eerste oog prima uit !

De putty cover vind ik minder :
Bij de gaten in de "stof" zie je de stevige dikte van de putty.
De algehele look van de cover zelf oogt ook dik, maar volgt toch een aantal contouren wat onnatuurlijk overkomt, zoals
bij de uiteinden van de lanceerbuizen (de cover is daar hol) en de cover volgt bovenop de buizen iets te mooi de rondingen.
Het ziet er uit zoals het gemaakt is : er tegenaan geplakt 🤣

Ik denk dat een cover mooier was geworden met tissue of paraplu-stof...

Carry on !

groet 😀
Peter

De putty cover vind ik minder :
Bij de gaten in de "stof" zie je de stevige dikte van de putty.
De algehele look van de cover zelf oogt ook dik, maar volgt toch een aantal contouren wat onnatuurlijk overkomt, zoals
bij de uiteinden van de lanceerbuizen (de cover is daar hol) en de cover volgt bovenop de buizen iets te mooi de rondingen.
Het ziet er uit zoals het gemaakt is : er tegenaan geplakt 🤣

Hmmm, je hebt wel gelijk Peter, maar helaas kan ik het er niet meer afhalen zonder de boel te breken.. Misschien dat weathering nog wat uitkomst bied. Ik neem het mee voor de volgende keer. Toch dacht ik dat het al dun genoeg was.. not.. dus...

Jeroen, ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Ik denk geen ondergrondje (hoewel ik daar wel eens aan wil beginnen, maar ben nogal huiverig daarvoor). En geen figuurtje. Ik heb niks passends daarvoor.

Hilbert, misschien kun je het verbergen met een......... doek 😈...lekker flauw niewaar 🤣

Misschien kun je het met vijl en/of schuurpapier nog wat bewerken,
en anders lekker zo laten...
Wanneer je het geheel netjes schildert zal het vast niet meer zo opvallen als op de constructie foto's.

Mazzels 😀

Hoi Hilbert,

Je zou de gaten in het doek dicht kunnen maken,hierdoor zie je met name dat het doek net iets te dik is.Verder kun je je de zijkanten van het doek nog wat dunner schrapen met een scherp mesje dan oogt het geheel al een stuk dunner!

succes.

Groet,

Roger

probeer het dekzeil te maken van alu folie.

Gewoon de gewenste maat uitknippen of snijden. dan over het item draperen en met een hele zachte ronde kwast het verder plooien.

Werk voor mij echt heel goed en wil en doe eigenlijk niets anders meer.

De putty afdekzeilen worden vaak veel te dik ....

Ook vlaggen maak ik zo en met behulp van zelf gemaakte spuit sjablonen op de PC kun je hele mooie dingen maken...

succes

eric

Terug
Bovenaan