Opel Maultier : field repair crane

Eric Vogel

Lid van de TWENOT
Hoi
De laatste tijd bezig geweest om deze Opel Maultier te bouwen voorzien met de conversieset: "auxillary field repair crane" van New Connection Models.Leuk om te bouwen,listig qua uitlijning van de kraan.Voorwielen vervangen door uitvoering met sneeuwkettingen maar ik weet niet of ik dit zo laat,nog even nadenken over de setting vh voertuig.
Hier en daar wil ik nog wat lasnaden aanbrengen,tracks en wielen afstellen en dan kan die voorzien worden van verf.
dsc04422pp9.jpg

dsc04424sw0.jpg

dsc04426cl0.jpg

Houten bakken zijn scratch,deze kast komt rechtsachter de cabine.

Groetjes
Eric
Ps:de witte spikkels op het model is stof vh resin schuren,valt me nu pas op 😕

Mooi werk Eric,het ziet er wel ontzettend fragiel uit.maar als het de friuls kan dragen zal het wel meevallen 😉 .wat heb je met de ramen gedaan ,lijken wel geblindeert??,ik vind de sneeuwkettingen wel stoer staan zo. 😀

groeten jeroen,.

He Eric,

Dat is een mooie en apart apparaat zo! Hij ziet eruit als het weinig kan tillen overigens. Horen er geen loopplanken rond de kraan? Dat lijkt me toch veel handiger werken.

Groeten, MartinD

Leuk gevalletje, die heb ik ook al eens gebouwd in een grijs verleden.

De info die ik had was dat het een veldconversie was, en was ingezet bij een StuG abteilung.

Ronald

eric,
ziet er heel netjes uit! ik zou denk ik wel minimaal 1 schakeltje van de fruils aan iedere kant eruit halen. volgens mij hangen de tracks er nu wel erg los omheen.
ik ben benieuwd naar de setting en de kleuren!

grtz jeroen

.

Hoi
Bedankt voor jullie reacties.
@Jeroen Gerritsen: de ramen heb ik afgeplakt mbv een folie(mask) die al bij de PE set(eduard) zat,is makkelijker met het airbrushen.
@Martin:ik heb een 4 tal foto's kunnen vinden in een waffen arsenal en er zaten geen loopplanken rondom de kraan,men stond op de track om de kraan te bedienen.Op de foto's wordt de kraan alleen gebruikt voor het hijsen van motorblokken.
@Robert:de kwaliteit was goed,netjes gegoten resin,weinig luchtbellen of andere onregelmatigheden.De pasvorm was ook niet echt slecht voor resin,hier en daar wat schuren en plamuren
@Ronald:het is inderdaad een veldconversie voor een stugabteilung in Rusland,de foto's komen daar ook vandaan.
@Jeroen Duifhuizen:de friuls zijn nu nog aan de ruime kant,alle wielen zitten nog los en ik kan er zo een aantal schakeltjes uithalen,even bekijken bij de afwerking.
Komende week verder met het verven
Groetjes
Eric

Hallo Eric,

Ziet er goed uit, een ombouw die ik ook nog eens wil gaan doen.
Maar ik heb een puntje van twijfel aan het geheel..
Wat is de functie van sneeuw kettingen op niet aangedreven voor wielen 😕:
Zo ver mij bekend werden en worden sneeuwkettingen alleen op aangedreven wielen toegepast.

Groet Bert

.

Hoi Bert
Daar noem je wat op,had ik zelf nog geen moment aangedacht 😕.
Poosje geleden in wild enthousiasme zo'n setje wielen gekocht maar dit is wel een goed punt voor meer aandacht.
Bedankt voor je reactie.
Groeten,
Eric

Zal me eerst even voorstellen en daar ben ik vlug mee klaar:
Ben een collega van Eric Vogel.

Wel Hr.Berends het is een goed idee, denk ik.
Weet niet of de rupsbanden, ben geen kenner, onafhankelijk van
elkaar bediend konden worden.
Is dat niet het geval dan is een dergelijk voertuig zeer moeilijk
te besturen. Nogmaals ik ben geen kenner.

Misschien is er iemand die hier een eenduidig antwoord op heeft.
Zie het met spanning tegemoet.

Gr.: jan

j.d. welkom op het forum. het is gebruikelijk dat we onze eigen voornaam+achternaam gebruiken ipv vage afkortignen of andere nicknames. Stuur Rob Plas even en kan hij je naam veranderen 😉

Terug
Bovenaan