Opel Blitz italeri in Normandie

Interesses
WWII Normandie, Market Garden, Ardennen offensief
Schalen
  1. 1:35
Nieuw project gestart. Een Opel Blitz van Italeri met een flak 38.
Gelijk al wat tegenslag met de cabine. Gelukkig heeft Piet van Hees en reserve ter beschikking.👍
De eerste WIPs. Een vraagje aan de kenners; Ik heb voor de basislaag AK11319 RAL 7028 Dunkelgelb ausgabe gebruikt. Dit zou de laat oorlogse kleur zijn voor donkergeel. Ik vind het een beetje teveel khaki uit gaan. Wat kan er gebruikt worden om deze kleur (RAL 7028) te benaderen?

DSC_0114.webpDSC_0121.webpDSC_0116.webpDSC_0125.webp

Kan iemand me vertellen waar de krik wordt bevestigd om een voorwiel te vervangen bij een Opel Blitz? Met google nog geen succes gehad. Misschien niet de juiste zoekwoorden gebruikt. Ik hoop dat er op dit forum genoeg kennis is om dit te beantwoorden.

Grt

Ja, een dommekracht krijg je niet onder de as (hoewel...de skoda rso...), dus die zet je onder het chassis of onder een bumperbalk, wat een laddersport van het chassis is, maar, ik kan me niet voorstellen dat een Opel Blitz 1,5 tonner zon zware krik aan boord had

0c651203510a0a5db093192fcb057936_172066.webpDit is de krik die ik wil gebruiken. Verlinden heeft de achteras gebruikt maar ik wil het voorwiel opkrikken/stutten. Daar kwam ook het idee een beetje vandaan. Heb Verlinden volume 1 hier liggen. De cabine lijkt dan aardig in de weg te zitten. Ik maak nog wel een foto van het idee.

Terug
Bovenaan