Opbouw diorama

mooi veel groot en dat alles toch op een niet zo enorme grondplaat. 👍

geen kritiek maar mening : de grote (of kleine) loodsdeur openen bied leuke mogelijkheden 😁

Ik ben benieuwd naar de vulling, je plan!

Wat betreft de omlijsting. Als je de ondergrond (inclusief rails en grintbed) iets hoger maakt dan de lijst, krijg je meer de indruk dat de omgeving doorloopt. Zie bijvoorbeeld de Comet van Bas in Allerhande,
Laag
Hoog
Een kader met de verdiepte basis lijkt op een 'bakje'.
Als de boel al vast zit, lekker zo laten.

mooi veel groot en dat alles toch op een niet zo enorme grondplaat. 👍

geen kritiek maar mening : de grote (of kleine) loodsdeur openen bied leuke mogelijkheden 😁
Dank dank, helaas is de fabriekshal van dik resin. Daar ik nog volop materialen moet aanschaffen om te zagen etc besloten de deuren dicht te laten. Mijn volgende gebouw (zelf bouw) krijgt wat meer effecten zoals een open deur etc

Ik ben benieuwd naar de vulling, je plan!

Wat betreft de omlijsting. Als je de ondergrond (inclusief rails en grintbed) iets hoger maakt dan de lijst, krijg je meer de indruk dat de omgeving doorloopt. Zie bijvoorbeeld de Comet van Bas in Allerhande,
Laag
Hoog
Een kader met de verdiepte basis lijkt op een 'bakje'.
Als de boel al vast zit, lekker zo laten.
Hoi Jan, rails zitten nog los.ze komen ook nog hoger te liggen😉 van de week komt de fome snijder binnen. Dan snij ik wat piepschuim. Wordt vervolgd kerel

Zover zo goed 🙂👍

Wat mij betreft zou iets meer groen langs de onderkant van de bakstenen opbouw wel mogen. Niet dik begroeid maar wel bijna langs de hele lijn.
Het lijkt me namelijk dat het daar wat beter vocht vasthoudt dus gunstig voor onkruid en/of mos.

Eventueel een donker 'spoor' van vervuiling in het midden tussen de rails. Stoomlocomotieven morsen van onderen voornamelijk as.

Proef opstelling eerste diorama na jaren. De roest bak krijg nog kleuren licht en oud roest erop. Nog wat werk aan de koepel verrichten net als het beton op het wegdek. Nu nog op zoek naar twee/drie mooie figuren en wat gereedschap etc toevoegen. So fair, So Good

IMG_4367.webpIMG_4368.webpIMG_4369.webpIMG_4370.webpIMG_4371.webpIMG_4372.webpIMG_4373.webpIMG_4374.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie kleuren maar de ruimtes zijn erg schoon. Een oude werkplaats heeft vaak rommel in de hoeken (plinten) van de ruimte. Kan zand,grind, staal krullen, papier, etc.

Terug
Bovenaan