Normandy Sherman update.

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
hallo allemaal,
zoals te lezen in het topic van Martin Dogger ben ik ook bezig met een m4 sherman. vandaag heb ik de verf erop gespoten.
ik ben er zelf erg tevreden over. morgen komen de laatste decals erop, dan nog een laagje medium gloss.
de hedgerow cutter is gescratched. next up, weathering en inkleuren van de wielen.
maar eerst natuurlijk de foto's.

voor de verf:
P1012189.jpg

P1012190.jpg

en na de verf:
P1012196.jpg

P1012195.jpg

P1012194.jpg

P1012193.jpg

P1012192.jpg

Shoot please.

groeten Erik.

Re: Normandy Sherman.

dat is best wel nice, alleen zie je te weinig terug van je vorige lagen.
maar dat kan ook aan de foto's liggen. 😕
ben benieuwd wat je ervan gaat maken 😉

groeten Chris

nou dat waren wat minder reacties dan ik had gehoopt. maargoed hier weer een update. ik heb de laatste decals geplakt en ik heb een laag allied green fading van mig aangebracht.
ik hoop dat jullie het iets vinden, ik ben er zelf weer aardig tevreden over.
in het echt is ie wat donkerder.

P1012198.jpg

P1012199.jpg

P1012200.jpg

P1012201.jpg

groeten erik.

erik bakker zei:
ik heb een laag allied green fading van mig aangebracht.
Begrijp ik het goed Erik heb jij een filter laag aangebracht met fading green (ik neem aan de olie verf en niet de fading pigments).
Fading is bedoeld (zoals ik het begrijp) om plate vlakken (door zon lichter geworden) te bewerken dus niet zoals jij een filter laag aanbrengen.
Als MIG jiminez goed begrijp krijg je met fading bijna het zelfde effect als modulatie...alleen rijker van opzet...

Verder vind de sherman erg leuk blijf hem volgens

Herman

He Eric,

Dat ziet er leuk uit zo tot nu toe.
Ook je transfers zijn goed gelukt, want er is geen silvering te vinden 😀
Let er wel op dat de achterste spanwielen op een sherman volledig uit metaal bestaan, net als de returnrollers.
De loopvlakken hoef je dus niet zwart te verven, maar eerder metaal of roestkleur.
Ik blijf hem volgen.

gr, simon 😉

bedankt voor de reacties.
@herman, ik heb inderdaad de hele bovenbouw met de fading gedaan (ik ben niet zo bekend in de wereld van pigmenten) vandaar. maar de kleur die het opleverd is echt goed.
@Simon, de decals ben ik zelf ook erg tevreden over voordat ik de filter erover zette was ik nog aan het twijfelen of het goed kwam maar uiteindelijk dus toch wel. het spanwiel zat ik al over te twijfelen, tamiya beeld hem op de boxart als rubberkleur aan. ik maak em metaal kleur want hij moet wel gebruikt zijn (de roest slijt er dan vanzelf af).

groeten erik.

erik bakker zei:
@herman, ik heb inderdaad de hele bovenbouw met de fading gedaan (ik ben niet zo bekend in de wereld van pigmenten) vandaar. maar de kleur die het opleverd is echt goed.
Dan wens ik je veel succes met de eventuele washes die je nog gaat doen ...
Je kunt veel beter met hulp van de airbrush nuances in kleur aanbrengen. Of gebruik olieverf of filters, maar geen pigmenten. Je gaat denk ik grote problemen krijgen met washes. Die gaan niet lekker lopen, en zullen misschien zelfs het pigment wel wegwassen.

Groet, MartinD

@Martin, daar heb ik natuurlijk aan gedacht hoor. De laag pigment zit onder een laag vernis.
toch bedankt dat je meedenkt, weet jij nog een kleur stof ofzo die ik nog kan toevoegen en waar bijvoorbeeld wat chips zouden moeten komen of sowieso hoe ik die chips moet maken.

Groeten Erik

Erik,

Ik snap dan eigenlijk niet waarom je de pigment al hebt gedaan. Volgens mij raak je alle kleurnuances kwijt. Verf is echt een beter optie.
Qua stof, ga Naples Yellow mengen met Raw Umber olieverf. Hoe meer Raw Umber, hoe donkerder je kleur. Hier kun je heel fijne stofeffecten mee maken.
Voor je washes gaat maken, zet een laag stof over het onderstel met hulp van de airbrush en laat dat iets over de romp omhoog ´zweven´.

Groet, MartinD

Terug
Bovenaan