Nieuwe modellen!

Op die aangekondigde Shermans van Border is nógal wat commentaar gekomen de laatste paar weken. Vooral de 76 mm-versie klopt erg weinig van, en de andere heeft ook eigenaardigheden die voortkomen uit te kort door de bocht gaan bij het ontwerpen ervan.

Kort gezegd: de 76 mm heeft een vroege romp (met kleine luiken), maar die combinatie van romp en toren is nooit zo uit de fabriek gekomen. In het echt maak je die ook niet even om bijvoorbeeld uit twee beschadigde tanks één te maken, want het interieur van de vroege en de late romp is zo goed als volledig anders, dus waar laat je dan bijvoorbeeld je munitie? De 75 mm is beter, maar heeft als commandantsluik het ladersluik van de 76 mm toren. Die lijken sterk op elkaar, maar het luik van de 76 mm toren is veel platter dan het normale van de 75 mm.
Is dat op basis van test-shots of sprues.....of alleen op basis van de box-art?

Een correctie set voor de Gecko Models Ram
Lekker is dat. Heb ik deze kit meegenomen op vakantie om in de avonduren lekker aan te werken, lees ik dat ie niet zou passen… ik negeer het en ga hem gewoon rudd bouwen. Het blijft een hobby voor me.

Lekker is dat. Heb ik deze kit meegenomen op vakantie om in de avonduren lekker aan te werken, lees ik dat ie niet zou passen… ik negeer het en ga hem gewoon rudd bouwen. Het blijft een hobby voor me.
Ik kan je geen ongelijk geven.....ik zat vanmiddag naar dat setje te kijken en het leek me nou niet echt een must. Je kan overwegen wat final drives van een dragon kit oid te gebruiken en de rest is te doen met wat Evergreen. Of inderdaad gewoon rechtstreeks uit de doos, want als de aandrijfwielen en tracks erop zitten, zie je toch niet veel meer van die final drives!

Ongetwijfeld, maar dit is zo’n geval van: Er zijn al genoeg goede modellen hiervan, waarom zouden ze zulke slechte uitbrengen? Maar ik vermoed dat ze er toch wel genoeg van zullen verkopen aan mensen die die details niet weten, of er niet om malen.

Terug
Bovenaan