Nieuwe foto's Kingtiger "a rat's tale"

Jan Kort

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Hallo allemaal,

Gisteravond heeft Peter v.d. Klink veel betere foto's gemaakt van mijn diorama. Waarvoor mijn grote dank! Het is nu allemaal veel beter te zien.
Ik heb gisteravond tijdens de bouwavond het hout van de afgebroken mast anders gekleurd. Het losliggende draad gaat nog verdwijnen, er komt nog wat vegetatie bij en er komt nog een plaatsnaambord ter hoogte van de gendarme. Reacties zijn welkom.

jan072hh6.jpg

jan062fu9.jpg

jan032sa1.jpg

jan102mm7.jpg

groeten,
Jan

Kijk, zo zien we tenminste wat.
Wat een avond fotograferen niet allemaal kan doen. Zelf lekker bouwen en een ander laten fotograferen. Slimme jongen, die Jan 😀

Die ratten zijn trouwens wel komisch.

Die houten palen zien er trouwens ook goed uit joh 😉

Robert

he jan,

ziet er mooi uit zeg 😱 , dev camoflage ziet er ook echt strak uit!
Ik kon het op de eerste foto's ook niet echt goed zien, dus dit is een stuk beter zo 😀
Ik vind hem geslaagt!
succes met je volgende projectJE (misschien wel 1:16 😈 😉 )

simon 😉

Janneman!
Dat gaat de goeie kant op. Kon het helaas gisteren niet live zien maar de foto's spreken voor zich. Leuke titel ook. Alleen vind ik de bomen wat magertjes, ondanks je eerdere motivatie van artillerievuur.

btw ik zie dat dit mijn post nr 1000 is dus neem er maar eentje 😉 .

ja, de cammo ziet er allemaal retestrak uit, maar het mag naar mijn idee nog wel enige weathering krijgen, het lijkt nu allemaal wel heel erg schoon, vooral de wielen, ik kan me voorstellen dat daar na een dag of wat rijden (of vooral stilstaan omdat de peut weer eens op is...) geen spatje geel meer te zien is.

en wat Roy ook al zegt: de boompjes zijn wat aan de schrale kant. opzich natuurlijk prima dat ze overhoop zijn geschoten, maar waar zijn dan de resten van de boompjes gebleven. ik bedoel splinters en losse takken en dergelijke.

verders issie wel gewoon MOOOI!

Timo

Hallo allemaal,

jan012rm7.jpg

Bedankt voor alle reacties! Het dio is dus duidelijk nog niet af.... 😉

Rinke: bedankt, als je goed kijkt kan er met name aan de figuren (de gezichten) nog e.e.a. verbeterd worden. Dat is voor mij het moeilijkste deel van de hobby... 😢

Robert: ja, dat was een goeie: Peter aan de foto's en ik lekker bouwen, en passant vergetend om de zaalhuur mee te betalen... 😳

Arno: dank voor je reactie. Hoe weet jij dat rattenstaarten donkerder moeten zijn? Huisdier of .....? 😉

Simon: dank voor je reactie. Ik heb de camo uit de losse hand gespoten met de airbrush op niet te hoge druk (plm. 1 bar) en de tekening voor m'n neus. De grote Kingtiger wacht ik nog even mee. Eerst zelfvertrouwen opbouwen..... 🙂

Roy: tja, jij bent een beetje mijn grote voorbeeld..... Het liefst zou ik een flink dennenbos maken aan de achterkant van het diorama, zoals in jouw dio genaamd Psssssst. Misschien wil je mij nog een keer e.e.a. vertellen oveer heet maken van bomen. Ik ben heet in ieder geval helemaal eenss met jouw opmerking en ik ga er ook zeker iets mee doen.

Timo: ook dank voor jouw reactie. Inderdaad, er moet nog iets gebeuren met de bomen/vegetatie aan de achterzijde van het diorama. Het kan of zijn dat ik meer bomen ga planten, of ik ga afgeschoten boomdelen/takken en inslagen maken. Ik zal ook de wielen nog eens onder handen nemen en beter laten aansluiten bij de ondergrond.

Dank voor alle reacties!! 😀

groeten,
Jan

Hallo Jan,

Mooie foto's 🙂

Het hout vind ik flink verbeterd.
Wat ik echter niet doorhad was dat het kapotte hout van een versplinterd bos moest zijn. Ik kreeg eerder de indruk dat de loop de boom om had gedrukt.
Dus mijn advies: meer bomen.

Maar verder vind ik het een prima dio. Leuke setting en humor.

Grtz
Patrick

Hoi Jan wij hebben idd de twijfelachtige eer gehad om een nest in de stal te hebben.
Was snel gedaan met de huisdieren. 😉
Die waren trouwens ook grijzer van kleur. Pa vondt dat een goed teken.
Daarna nooit meer last gehad.
Cheerio, Arno

Hallo medebouwers,

Patrick: inderdaad, ik ben niet helemaal duidelijk genoeg geweest(een diorama moet zich eigenlijk vanzelf uitleggen). Mijn idee was om een electiciteitsmast/telefoonmast af te laten breken door de loop van de Kingtiger. Vandaar ook de draden op het diorama. Het is echter niet duidelijk/uitgesproken genoeg geweest. Daarom schakel ik over naar een ander scenario; een bos dat te lijden heeft gehad van een beschieting. Ik ga dus bomen/vegetatie/afgebroken takken toevoegen.

Arno: ik dacht al, hoe weet hij nou hoe een echte rattenstaart er uit ziet... 😉
Maar ik zal jouw opmerking ter harte nemen en de staarten wat donkerder maken!!!

groeten,
Jan

Heeft iemand nog goede ideeen hoe ik goede Duitse plaatsnaamborden kaan maken??? Ik houd de (Duitse) plaatsnaam nog even geheim, hoewel de slimm 😉 erikken onder jullie die wel kunnen raden....

Groeten,
[/img]

Hey Jan

dat ziet er mooi uit, man!

Jammer dat ik deze nog niet in het echie heb kunnen zien, maar dat komt binnenkort hopelijk goed.

Succes met het planten van je bos (is de Nationale Boomplantdag niet binnenkort?).

Mark

Hoi Mark,

Dank voor je reactie!

jan082ds4.jpg

Er worden idd bomen geplant en nog veel meer om de zaak tot leven te brengen 😉 Blijf hem maaar volgen.

groeteen,
Jan

Terug
Bovenaan