Dat is precies dezelfde vent van het filmpje waar de discussie op missing-lynx over gaat......Als ik het zo lees zijn er veel mensen die zijn mening niet delen en vooral twijfelen over de modelbouw kwaliteiten van de persoon in kwestie.
Precies, en omdat ik die Weasel toch wel interessant vind dacht ik: hoe slecht kan een model van Takom zijn? Het gaat hoe dan ook beter te bouwen zijn dan dat van LZ Models, dat ik nu dus onbedoeld ook heb … maar die ik écht niet ga bouwen ter vergelijking

De kwestie daarmee is trouwens snel opgelost: Gert van Dutchmodelshop.nl, waar ik dit alles kocht, reageerde nog geen 15 minuten na m’n mailtje met excuses voor de fout, dat hij de juiste gelijk op zal sturen, en dat ik de M29 mag houden. Ik bood aan om die terug te sturen, maar dat hoeft niet — bedankt
Dit blijft toch altijd een beetje het lastige van de vele reviews op youtube en elders.....
Ik kijk weinig modelbouwvideo’s, maar wanneer ik dat wel doe vallen me vooral twee dingen op. Het ene is manieren van werken waarvan ik denk dat ze dat beter anders kunnen doen. Dat is natuurlijk erg subjectief, want wat voor mij werkt doet dat misschien niet voor jou, en omgekeerd, maar toch … Het tweede is geen onderzoek doen naar het echte voertuig, zodat ze én/óf gewoon doen wat de fabrikant zegt, ook al is dat aantoonbaar onjuist voor het echte voertuig, én/óf dingen aanpassen die de fabrikant juist gedaan heeft en dus geen aanpassing nodig hebben. Waardoor ik dus weinig modelbouwvideo’s kijk
Ik kan niet oordelen over de kit zelf want heb die niet.
Dat was ook mijn reactie, deels vandaar mijn recente aankoop …
Pasproblemen zijn niet leuk maar naar mijn ervaring iets dat je kan overkomen en altijd wel op te lossen is. Wat het meestal kost is eigenlijk
gewoon wat tijd.
Ik denk dat die kerel z’n problemen deels voortkwamen uit het volgen van de instructies. Welke doorgewinterde modelbouwer doet nou zoiets?! (Dat zeg ik maar half-grappig bedoeld, trouwens: als je naar die van dit model kijkt, dan wordt het van binnenuit gebouwd en die vent had pasproblemen met de romp, terwijl mij lijkt dat je beter de romp éérst bouwt en dan de details erin zet.)
Het probleem bij deze Weasel lijkt het plastic zelf wat zich niet goed laat oplossen. Kan een eenmalige 'slechte' batch zijn ?
Ik denk z’n lijmtechniek die je aan het begin van z’n video ziet.
Ben benieuwd naar de bevindingen van Jakko..... ben je al begonnen Jakko ?
Nog niet, maar ik ben eigenlijk van plan om de LCA even aan de kant te zetten en de eerste Weasel z.s.m. RUDD te bouwen. Ik zit me nog wel af te vragen of ik dat zal doen door ook slaafs de instructies te volgen, om te zien of je dan inderdaad problemen tegenkomt, of dat ik op m’n normale manier zal werken, wat wil zeggen: eigenwijs zijn qua bouwvolgorde