Nieuw projectje

007.jpg
[/img]

Hallo plakkers,

zomaar even een plaatje, meer om te laten zien dat ik nog bezig ben dan dat er schokkende dingen te beleven zijn: een nieuw projectje dus.
Onderwerp: Panzer I Ausf. B van het Deutsche Afrika Korps oftewel DAK, in Eindhoven overgenomen van ene Danny R. Aangevuld met een etssetje van Eduard.
De bedoeling is een beschildering mbv de inmiddels bekende haarlakmethode (zandgeel over pantsergrijs) in combinatie met een beetje modulatie.
U hoort het wel als het zover is.

Groeten,

Kanne

Hi Kanne,

Een Pz I heb ik ook nog liggen en dat moet ooit ook een DAK versie worden.
Dus ik zal dit zeker blijven volgen.
Ik zie op de foto een Aber setje liggen , ik hoop dat je een Aber setje gebruikt ipv ééntje van Eduard.

Grtz

Kristof

Hoi Kristof,

om je meteen maar uit de droom te helpen: ik heb wel degelijk een Eduard setje, dat Aber gevalletje wat je ziet moet eigenlijk in de spare-box, daar zit nog een MG-34 loop in (de andere uit dat setje heb ik voor Elly gebruikt).
Toch veel plezier met volgen, ik zie later wel eens van jou hoe het eigenlijk had gemoeten 😉

Kanne

Hi Kanne,

Ik hoop dat het geen nare droom voor jouw word !
Je zal ongetwijfeld ook wel het verschil in kwaliteit kennen tussen Aber en Eduard?

Maar goed het eindresultaat is bepalend.

Komaan en nu gauw een update ! 🙂

Grtz

Kristof

lief tankje als je em zo ziet, ik wil em ook nog eens gaan plakken.

omdat ik een gigantische n00b ben kwa haarlak techniek, ik heb het artikel eens gelezen, maar ben nog niet overtuigd, zou je er een paar foto's extra van willen maken, met vooral de stap tussen het DAK geel en het eindresultaat? meestal zie je nl enkel foto's van een geel voertuig en dan van het eind resultaat...

trouwens, ik zie een intressante combinatie, een panzer 2 en het geschut waarvan de bouwbeschrijving onder je sprues ligt? ik heb er laatst een foto van gezien in de inressante foto's!

Timo

Hallo allemaal!

Tjonge, en ik wilde nog wel rustig aan gaan doen 🙄
Nu krijg ik toch weer het gevoel dat ik een beetje moet doorwerken 😉

@Kristof: nou... zo'n routinier ben ik helemaal nog niet dat ik dat verschil ken, ik heb nog nooit met Aber gespeeld. Gedurende mijn carrière als AFV modelbouwer heb ik eigenlijk nog maar slechts twee (2) modellen weten te voltooien: een Tamiya Kübelwagen en Elly, even afgezien van een tweetal modellen in opdracht.
Eduard ken ik van de verschillende sets voor de BR 52, en daar heb ik wel goede ervaringen mee.
Affijn, ik ga gewoon mijn best doen 🙂

@Johanna: ja, onvoorstelbaar dat je voor zo'n klein opdondertje nog zoveel onderdelen nodig hebt! Bedankt voor je reactie 🙂

@Timo: de haarlakmethode is voor mij ook nieuw, ik laat me een beetje leiden door een workshopverslag van Eric Reits.
Dat geschut is een sFH 18 houwitser; in opdracht gebouwd voor een kennis, inelkaar zetten, schilderen en afgeven. Geen PE, scratch, verwering, dio of andere fratsen. Hoe die handleiding in de doos van die PzI terecht is gekomen... 😕
Maar foto's zijn natuurlijk altijd welkom, ik laat mijn gedachten nog gaan over de context voor de PzI.

Groeten,

Kanne

Terug
Bovenaan