NIET GEHAALD Peter Vierhout ---> Jagdpanzer IV/L70

Peter Vierhout

Regiocoördinator Midden
Lid van de TWENOT
Interesses
1op72 tanks en voertuigen
Schalen
  1. 1:72
  2. 1:76
Toch maar besloten mee te doen met deze FOC, er moet nog een Italeri kit weggewerkt worden 8)
Alle varianten van de Jagdpanzer IV zijn dankzij Dragon en consorten RUDD te bouwen dus weg met deze kit :duivel:

Doos met toebehoren overzicht:
foc8fase1startkleinlf1.jpg


Met daarbij ter aanvulling:
foc8fase1startextrasklehg6.jpg


Ben voor de Pasen begonnen en dankzij deze dagen nu redelijk op weg. Update volgt spoedig :oei:

Enige probleem: moet ik toch zien deze kit af te krijgen .... :oeps: :oeps:
 
Ha Peter,

Tof dat je mee doet!
Die Italeri kit is helemaal zo slecht nog niet. Ik heb hem zelf ook eens gebouwd en was een leuk modelletje om te bouwen.
Succes!

groetjes :D
 
Ik heb deze ooit ook gebouwd, hij doet nu nog steeds dienst als proefmodel bij het airbrushen :D
Waar haal je al die oude meuk toch vandaan Peter :duivel:
Jan :)
 
Ouwe meuk ???

Hallo Jan,
hoezo oude meuk :duivel: wie is er hier oud :duivel: :oeps: :duivel: ?!?!?

Wie wat bewaart die heeft wat en nog niet zo lang geleden, tenminste voor de echte plakkert, was dit het beste Jagdpanzer IV model dat er te koop was ! :oei:
In ieder geval lichtjaren beter dan de Tamiya Jagdpanzer IV 8)

De echte plakkert kan niet zonder Italeri ;)

En nu maar weer verder,
groeten,
Peter.
P.S.: foto's volgen :p
 
Re: Ouwe meuk ???

Peter Vierhout zei:
nog niet zo lang geleden, was dit het beste Jagdpanzer IV model dat er te koop was ! :oei:

Niet zo lang geleden ? de Dragon / Gunze kit is er ook al weer een jaar of 15................

Time flies when you're building old kits........... 8)

Suc6 Peter en leuk nog een L/70 !
Na al dat Ferdi/Elefant geweld.....

Dan 8) :D ;) :nouja: :duivel:
Heel veel smiles...........
 
aflevering 2

hierbij een vervolg ....... :nouja:

@Danny: laten wij het er maar op houden dat het allemaal nog niet zo lang geleden is :duivel: , zoals door jou geschreven: times flies when you're building kits that used to be the best one can buy .... ;)

Status v/d kit:

volgens mijn beperkte docu had de Jagdpanzer IV gladde spatborden, in ieder geval vooraan. Schuren dus ... :oei: :duivel:
Voor het schuren eerst de lampenvoet afgesneden en alle boutgaten doorgeboord om deze te kunnen herstellen.
foc8fase2fendershp0.jpg

Van de ets-set wel de scharnieren aangebracht maar niet de front-fenders. Voegde weinig toe vond ik.

De kleine bout(?)gaten doorgeboord met 0,3 mm om later met een druppeltje houtlijm op het gaatje de kop te imiteren :
foc8fase2fijndetailfendyc1.jpg


de overige boutgaten met 0,5mm doorgeboord, bij 1 spatbord alweer evergreen aangebracht :
foc8fase2fijndetailfendwx8.jpg


De romp;
- sleepogen achter zijn bij de late versie geen haken maar een stuk staal met een gat erin (idem als voor). Van Evergreen gemaakt
- de boegplaat sluit met een horizontaal stuk, de plaat met de inspectieluiken, aan op de bovenbouw; in het model loopt deze schuin op. Aangepast door het onderdeel op de overgang van schuine frontplaat naar luikenplaat aan de achterzijde met een driehoeksvijl van een sleuf te voorzien. Beetje lijm in de sleuf, effe wachten en drukken maar. Op het model gepast tot de luikenplaat de horizontaal had bereikt.
foc8fase2onderrompmm0.jpg

Moet er nog een detail foto van maken, door deze actie komen de luiken deels onder de bovenbouw te zitten. Daarom luikdetail uitgezaagd en iets verder weer in de plaat gemonteerd. Wat een kl*te werk :duivel:

De bovenbouw; nog niet veel gedaan, alleen enkele montagegaten gedicht omdat kitdelen vervangen worden en de montage sleuf voor de chauffeurs-kijkgaten verlengd (naar links). Volgens info zou het kanon iets meer naar het midden gemonteerd moeten worden bij deze kit. :
foc8fase2romppd6.jpg


Tracks; ouderwetse losse Dragon tracks dus niks Magic, gewoon pure zelfkastijding. 120 tracks uitgezaagd, ontbraamd, pas gevijld, geplamuurd en nagevijld. Daarna de eerste trackzijde in delen opgebouwd:
foc8fase2tracksxg7.jpg

Nu nog maar 120 voor de andere kant en de tracks die overblijven (± 40 ?) kunnen voor de reserveschakels ingezet worden.

Zo ziet dit er dan uit op de tank; zit nog los i.v.m. verven:
foc8fase2tracksinplaceie9.jpg

Bij de weg: de returnrollers van de kit zijn fout, daarom late (Dragon) returnrollers ingezet (Bedankt Richard :D )

De trackset bestaat nu uit meer en andere delen dan de bedoeling was, ik probeer van de andere track-zijde een stappen-reportage te maken. Wellicht krijg ik het daardoor beter voor elkaar ;)

Nu ik de voorbeeld-button gebruik heb zie ik dat er vaak verrekt weinig te zien is op mijn foto's. Voor nu zal de tekst maar moeten volstaan, later zal ik trachten hier verbetering aan te brengen ... :oeps:

Groeten,
Peter.
 
Hoi Peter,

Een goed begin is het halve werk, en ondanks dat dat normaal geen compliment, zou je dit wel als half werk kunnen opvatten ;) ...

Fotoformaat op 800x600 pixels werkt goed.

Groeten, MartinD
 
Wel erg lang geleden dat ik hier een update verzorgd heb :oeps:

Nog maar effe en dan moet deze af zijn, wordt een spannende race vrees ik :nouja:

Status:
foc30sep08004kleinzj5.jpg


Begin gemaakt met tracks andere zijde, voorzijde verlengd i.v.m. horizontaliseren boven-boeg-plaat, her en der wat Mr Surfacer 500 en ietwat verf voor de onregelmatigheden, gestart met ets-pruts-werk en besloten poppetje/ondergrondje niet te doen i.v.m. krappe planning.

Gauw verder,
groeten,
Peter.
 
NIET GEHAALD :oeps:

Eindspurt was zwaar onvoldoende, ik ga mij schamen in een hoekje :oei:

@Jan P. : mocht de vraag nog opkomen, wat mij betreft hoeft deze niet naar het fotoalbum :nouja:
 
Terug
Bovenaan