aflevering 2
hierbij een vervolg .......
@Danny: laten wij het er maar op houden dat het allemaal nog niet zo lang geleden is
, zoals door jou geschreven: times flies when you're building kits that used to be the best one can buy ....
Status v/d kit:
volgens mijn beperkte docu had de Jagdpanzer IV gladde spatborden, in ieder geval vooraan. Schuren dus ...
Voor het schuren eerst de lampenvoet afgesneden en alle boutgaten doorgeboord om deze te kunnen herstellen.
Van de ets-set wel de scharnieren aangebracht maar niet de front-fenders. Voegde weinig toe vond ik.
De kleine bout(?)gaten doorgeboord met 0,3 mm om later met een druppeltje houtlijm op het gaatje de kop te imiteren :
de overige boutgaten met 0,5mm doorgeboord, bij 1 spatbord alweer evergreen aangebracht :
De romp;
- sleepogen achter zijn bij de late versie geen haken maar een stuk staal met een gat erin (idem als voor). Van Evergreen gemaakt
- de boegplaat sluit met een horizontaal stuk, de plaat met de inspectieluiken, aan op de bovenbouw; in het model loopt deze schuin op. Aangepast door het onderdeel op de overgang van schuine frontplaat naar luikenplaat aan de achterzijde met een driehoeksvijl van een sleuf te voorzien. Beetje lijm in de sleuf, effe wachten en drukken maar. Op het model gepast tot de luikenplaat de horizontaal had bereikt.
Moet er nog een detail foto van maken, door deze actie komen de luiken deels onder de bovenbouw te zitten. Daarom luikdetail uitgezaagd en iets verder weer in de plaat gemonteerd. Wat een kl*te werk
De bovenbouw; nog niet veel gedaan, alleen enkele montagegaten gedicht omdat kitdelen vervangen worden en de montage sleuf voor de chauffeurs-kijkgaten verlengd (naar links). Volgens info zou het kanon iets meer naar het midden gemonteerd moeten worden bij deze kit. :
Tracks; ouderwetse losse Dragon tracks dus niks Magic, gewoon pure zelfkastijding. 120 tracks uitgezaagd, ontbraamd, pas gevijld, geplamuurd en nagevijld. Daarna de eerste trackzijde in delen opgebouwd:
Nu nog maar 120 voor de andere kant en de tracks die overblijven (± 40 ?) kunnen voor de reserveschakels ingezet worden.
Zo ziet dit er dan uit op de tank; zit nog los i.v.m. verven:
Bij de weg: de returnrollers van de kit zijn fout, daarom late (Dragon) returnrollers ingezet (Bedankt Richard
)
De trackset bestaat nu uit meer en andere delen dan de bedoeling was, ik probeer van de andere track-zijde een stappen-reportage te maken. Wellicht krijg ik het daardoor beter voor elkaar
Nu ik de voorbeeld-button gebruik heb zie ik dat er vaak verrekt weinig te zien is op mijn foto's. Voor nu zal de tekst maar moeten volstaan, later zal ik trachten hier verbetering aan te brengen ...
Groeten,
Peter.