Niels Ottenheim - Pz.Kpfw. I Ausf. A update 13-2-07

Vandaag in Lier deze kit van Dragon aangeschaft:

Niels

Ik zet erover te denken om er een klein diorama er bij te maken.
Het dio heb ik als volgt in gedachte:
De hele scene speelt zich af in Nederland op 10 mei 1940.
De Panzer I moet door een rij prikkeldraad rijden met daarachter een scratchbuild kazemat.

Wordt de eerste keer dat ik iets groots ga scratchbuilden.
Misschien iets te hoog gegrepen, maar ik wil het toch proberen.
De kazemat moet moet in ieder geval hierop komen te lijken:

Heeft iemand nog foto's van dit type kazemat?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)

Niels

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Niels, ik weet niet hoe historisch accuraat je wilt zijn, maar deze kit is blijkbaar een vooroorlogs model die niet in deze versie in 1940 is ingezet.

Bruce

Gjalt: denk van wel, want de foto hoort bij een verhaal over een groepje Nederlandse soldaten tijdens de meidagen van 1940.
Het verhaal kun je terug vinden op http://www.grebbeberg.nl

Bruce: hé vervelend, maar in de bouwbeschrijving van Dragon staat toch duidelijk beschreven dat de Panzer IA nog in 1940 in Noorwegen en in 1941 in Afrika is gebruikt.
Ik zal nog eens wat research gaan doen wat betreft de Panzer IA en dan maar eens kijken in wat voor andere setting we hem gaan zetten.

Niels

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Niels, de Pz Ia is inderdaad in 1940 en nog later ingezet, maar blijkbaar niet de versie die in deze doos zit :( , check anders PMMS even.
Maar zoals ik al zij, het hangt er maar net vanaf hoe belangrijk je het vindt, het is en blijft tenslotte jouw kit ;) .

Bruce

Ik ben inmiddels van gedachte verandert van hoe het dio eruit moet komen te zien.
Ik heb vanmiddag een ruwe schets gemaakt van hoe het eruit moet komen te zien en wil graag van weten wat jullie ervan vinden.

Het komt waarschijnlijk te heten: 'Trench Raider'
In de loopgraaf zelf komt nog allemaal rommel te liggen die soldaten hebben achter gelaten.
Tevens kreeg ik van Roy de tip om prikkeldraad of zandzakken vlak voor de loopgraaf te maken waar de Panzer IA dan doorheen walst.
Dit komt er dus ook nog bij.

Dat was het weer voor nu,

Grtz,

Niels

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Natuurlijk,nou begint roy zijn protege ook te tekenen :) :) .ik vind het er goed uit zien,leuk idee.,waar je wel rekening mee moet houden is dat je de doorsnee van de loopgraaf niet te groot houd[een figuur 1/35 erbij houden voor de verhoudingen,anders is het net zo dat dat kleine tankje zo in die loopgraaf kiepert,en dan is het einde verhaal voor de 1a ;)

groeten jeroen,.

Jeroen, bedankt voor je comment! :D

:)
Zelf vind ik het handiger om vooraf even een simpele schets te maken van het hele gebeuren omdat ik dan beter doorheb hoe alles eruit moet komen te zien.

waar je wel rekening mee moet houden is dat je de doorsnee van de loopgraaf niet te groot houd[een figuur 1/35 erbij houden voor de verhoudingen,anders is het net zo dat dat kleine tankje zo in die loopgraaf kiepert,en dan is het einde verhaal voor de 1a

Ik zal er rekening mee houden ;)

Grtz,

Niels

Aloha!
Hierbij een updat(j)e van dit kleine beestje.
Zoals je ziet ben ik niet echt opgeschoten als je bedenkt dat ik deze tijdens Lier Convention 2006 heb gekocht, maar dat komt mede door tijd gebrek.
Foto's:

Dit is trouwens mijn eerste PE ervaring, de roosters staan wat scheef, maar ik kreeg ze niet goed meer geplaatst door de snelle droogtijd van de secondelijm.

Alles wat ik tot nu toe heb gebouwd :oeps:

Overmorgen word ik geopereerd (klein ingreepje) aan een ingegroeide teennagel, waarna ik 3 dagen rust moet houden dus genoeg tijd om te bouwen.
Dit was het dan!

Groet,

Niels

A

Anonymous

Niels Ottenheim zei:
Overmorgen word ik geopereerd (klein ingreepje) aan een ingegroeide teennagel, waarna ik 3 dagen rust moet houden dus genoeg tijd om te bouwen.
Dit was het dan!
Dat vertel je dan weer niet op msn hé ;)........Of ik ben het alweer vergeten :oeps:.

Niet veel op aan te merken.... Alleen aan het begin van het rechter spatbord, daar zit nog een stukje van het gietraam geloof ik.

Zoniet dan heb ik niks gezegt ;)

Groetjes Luuk

Bovenaan