Nederlandse CV90 & Boxer.... Wat zijn de meest geschikte modellen?

Arne Ρоirοt

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse pantservoertuigen, van oud tot jong
Schalen
  1. 1:35
Corona & vrije tijd
De hobby maar eens wat afstoffen en jaren niet gevolgd wat er verschijnt.
Wat zijn de meest geschikte dozen om een boxer of CV90 van te maken?
Zijn er relevante ad-on's?
 
Laatst bewerkt:
Qua Boxer kan ik uit ervaring de Hobbyboss afraden, dat is een prototype. Vermoedelijk zal als basis wel de Revell bruikbaar zijn, maar daar zal nog wel een en ander aan moeten gebeuren denk ik.

Gr Bas
 
De Revell Boxers zijn prima, allemaal gemaakt van de serie voertuigen en de 3d modellen van de fabrikant. Er is echter maar één Nederlandse versie, de 1/72 Command Post versie. Voor een ombouw van de 1/35 versies naar NL moet je aardig wat aanpassen. Er zijn wel ombouw-sets te vinden van Nahm Modellbau. Geen eenvoudige sets. Niet voor beginners.

Naar de CV90 ben ik ook wel niewsgierig. Er wordt volgens mij al jaren een NL CV90-35 aangekondigd (HobbyBoss?). Is die er al?
 
De Boxer GTK (Gtfz) 1:35 van Revell is volgens mij overal uitverkocht ...
 
Laatst bewerkt:
De HobbyBoss kit is zeker een CV9035, maar geen CV9035NL.
Een paar zaken die anders zijn - de toren MG is in de bouwdoos geen MAG, de kisten rondom de toren zijn anders; dat geldt ook voor het CO- luik en het luik van de schutter. Ik weet zeker dat er nog wel meer afwijkingen zijn.

Stay safe!

Erik Jan
 
Dat klinkt allemaal niet als onoverkomelijke problemen. Als je nu een hele andere toren zou moeten bouwen of zo …
 
Klopt Eelke, het achterdek van de 9035NL is inderdaad heel wat hoger. En dat is dus ook in 1/35 goed te zien.

Dat zal ook wel de reden zijn dat de destijds aangekondigde NL-variant nog steeds niet is uitgebracht, want dat vereist toch aanpassing van tenminste een mal.
 
De "swidish" version van HobbyBoss is wel al een CV9035 (met het hogere achterdek) maar helaas lang nog geen CV9035NL.

In dit topic staan de verschillen. Metname alle kisten rond de toren, het torenluik, luik achterdek en zijpantser zijn toch nog heel flinke verschillen (er zijn er nog een paar meer).

 
Terug
Bovenaan