Munga KL

Walter Jonkers

(Bijna) geen detail te gek …
Regiocoördinator Zuid-West
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
AMX-13/105mm, NEKAF-TOW groep, Centurion Mk5/2, Dodge WC54, YP408, VW T2a KMAR
Deze staat al een tijdje klaar om af te ronden. Een resin model (CMK) van de Munga jeep van de KL. Redelijk onder handen genomen. Nu zijn de wielen echter vreselijk. Het profiel in de wielen is onregelmatig en slecht. Ik zoek dus betere wielen. Heb al meerdere dingen geprobeerd: wielen Kubelwagen, VW Kever .... maar die hebben een ander formaat. Wie heeft suggestie?

C842EB27-CC43-4F47-83B4-A1AF330E57FE.jpeg

Walter,

Die wielen zijn inderdaad wel erg rudimentair. Ik neem aan dat je NATO profiel zoekt (?) Mijn eerste gedachte zou zijn iets te zoeken qua Duitse WO2 wielen van 1 van de resin wiel leveranciers. Als ik het goed las heeft een Munga 6.00-16 banden.....het dichtstbijzijnde is dan inderdaad Kubelwagen/Schwimmwagen met 5.25-16. Heb je gekeken naar Resin wielen, of naar plastic wielen uit een kit?...qua diameter wil er nog wel eens wat verschil in zitten.
Als je net iets groter gaat zoeken, dan kom je al gauw op 18inch velgen uit en dat ga je denk ik meer zien dan iets kleinere Kubel wielen.
Een beetje een Long-shot, maar misschien zijn er aftermarket 1/48 wielen voor een grotere duitse truck of pantserwagen beschikbaar, die dan wel weer voor 1/35 Munga wielen kunnen doorgaan (?). Je zou dan kunnen kijken naar iets met 22inch velgen.

Terug
Bovenaan