Morris CS8 GS (Plusmodel 1:35)

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
En deze wilde ik in Aanbod zetten, maar toen ik de doos open had, heb ik mijn snijmat en gereedschap erbij gepakt. Al een stukje in de kleur (Khaki green G3).
IMG_20200721_212506259.jpg
IMG_20200727_210441754.jpg
IMG_20200727_210451455.jpg
IMG_20200727_210506565.jpg
IMG_20200727_210540707.jpg
Ik vind deze resin kit mooi gegoten, al is het een klus op zich om alle onderdelen goed los te krijgen en op te schonen. De instructie zijn eenvoudig en soms moet je echt op referentie foto's kijken. Maar ik vind het een geweldig leuk ding. Met wat geduld gaan we er komen. Ik ga deze niet verder detailleren, ben tevreden met wat er in de doos zit (waaronder behoorlijk wat PE).

Groeten, Jan

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Gave bak ! zo te zien gaat het goed en ook nog vlot. :)
Mijn recovery uitvoering (ook PlusModel) staat al tijden te wachten op voltooing..

have fun :+:

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Ik blijf een zwak voor Morrisjes hebben......dus heel goed dat je de gereedschapjes hebt gepakt Jan, in plaats van het kitje te koop te zetten!

Ooit heb ik wat tekeningen, foto's en info voor dit model aangeleverd bij PlusModel; de kit die ik daarvoor als tegenprestatie heb gekregen, ligt uiteraard nog in de voorraad:oeps:

In de kast heb ik hier ook nog een Lead-Sled LMSW recovery....en een CS8 waterwagen van Scale-Line, maar de Plusmodel modellen zijn wel wat recenter en fijner qua details.

Maak er wat moois van, Jan......als als je nou nog wat "schade" maakt, kan je met de huidige FOC meedoen;)

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Bedankt Peter,

Voor resin moet je wel de tijd nemen/niet snel willen gaan, maar tot nu toe is de kwaliteit zodanig, dat het dan ook prima gaat. Ik heb wel een reparatie moeten doen, omdat ik een groot blok iets te enthousiast wegvijlde. Ik ga deze keer voor een standaard bouw: lekker volgens de (ietwat vage) instructies en dan afwerken.

Hoi Alex, ik vind de Foc leuk om mee te doen, maar wil deze keer mijn voldoening halen uit een leuke bouw en dan in een keer afwerken. Niet teveel poespas. Gisteren heb ik mijn dochter geholpen met schilderen. Vallejo met een penseel. Daar leer ik zelf ook van, omdat ik nog steeds neig naar Humbrol. Toen we gisteren samen bezig waren, werden we beide enthousiast.

Om schade aan te brengen ben ik eigenlijk al net te ver en ik wil deze versie gewoon in de UK plaatsen. Als je een haalbare suggestie hebt, plaats ik hem alsnog in de foc.
Ken je trouwens het cilindervormige luchtfilter wat hierin zit? Ik heb het nog niet gezien op referentie foto's.

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Ken je trouwens het cilindervormige luchtfilter wat hierin zit? Ik heb het nog niet gezien op referentie foto's.
Ja, dit is een standaard filter dat je op veel vroeg Brits spul zag; Bedford MWD, Humber box, AEC Matador. Ik heb ze echter nog niet eerder
"staand" in een Morris gezien.....wel liggend naast de bijrijders stoel....maar ik durf niet te zeggen dat staand niet origineel is.

Vroege Morris PU's en CS8's hadden dit filter (liggend), of het staande rechthoekige type. Latere Morris exemplaren zie je ook met een Oliebad-filter vergelijkbaar met wat er op een GMC of Dodge zit....en ook op de Morris C8.

Om schade aan te brengen ben ik eigenlijk al net te ver en ik wil deze versie gewoon in de UK plaatsen. Als je een haalbare suggestie hebt, plaats ik hem alsnog in de foc.
Jan, het was meer een grapje...je had al aangegeven deze FOC over te slaan. Maar......we gaan de einddatum verleggen, dus wie weet haalt dat je over de streep.

Alex

Laatst bewerkt:

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Ronde filter "liggend" in een CS8
Air cleaner 0.jpg

Staand rechthoekig filter in een CS8
cs8-12_zpsdd5703bc.jpg

twee plaatjes van de latere 4x4 Morris C8/C9 met zowel het liggende ronde filter als het latere Oliebad filter

Air cleaner.jpg

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Bedankt voor je informatie Alex, dan ga ik de stand van het filter aanpassen. Ik kies in dit geval voor de veilige weg en neem de positie uit de referentie over in plaats van de bouw handleiding.
Voor wat betreft de foc: ik heb nog best een stapel modellen liggen en zoals nu heb ik de keus recht uit de doos gemaakt. Er staan er veel die een jasje nodig hebben. Daar wil ik me eerst op concentreren. Het bouwen is leuk, maar iets afwerken ook.

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Ik heb ze echter nog niet eerder
"staand" in een Morris gezien.....wel liggend naast de bijrijders stoel....maar ik durf niet te zeggen dat staand niet origineel is.
Alex, ik zit net nog naar het filter te kijken. Naar mijn idee moet je het element er in de axiale richting uithalen. Dan zit je al snel tegen de achterwand. Mogelijk is dat de reden dat ze verticaal werden gemonteerd?

Laatst bewerkt:
Bovenaan