Het lijkt inderdaad helemaal nergens op … O, wacht, zo bedoelde je dat niet?

Ik heb wel het vermoeden dat er nog nooit iemand een model van deze tank gemaakt heeft — of zo ja, dan heb ik er in elk geval nooit foto’s van gezien.
Met de kleur op de tank ben ik verdergegaan met de rupsbanden. Eerst heb ik de geleidenokken gespoten, met Tamiya NATO Brown. Achteraf gezien was het niet zo’n goede beslissing om de rupsbanden met de tank mee te spuiten, want de nokken zijn veel natuurlijk moeilijker te schilderen dan de blokken … Ik heb eerst de buitenkant van de blokken afgeplakt en dan was het de bedoeling aan de binnenkant een stukje papier tussen de nokken en de blokken te doen zodat ik de nokken veilig kon spuiten. Dat werkte in het begin goed, maar tegen de tijd dat ik het uiteinde van de eerste kant van de eerste rupsband bereikte, lukte het amper meer om het papier ertussen te krijgen. Ik weet niet goed waar dat aan lag, maar het ging gewoon bijna niet meer. Uiteindelijk dacht ik bij mezelf: pech dan, en heb gewoon zonder maskeren de rest gespoten. Daarna ben ik er met de kwast met donkergrijs overheen gegaan en was het bruin op de blokken weer weg. Het werkt dus toch veel beter om gewoon alles roestkleur te spuiten en dan pas de blokken te schilderen met een kwast.
Goed, daarna heb ik nog meer geëxperimenteerd: ik heb vandaag een potje Oost-Indische inkt gekocht met de bedoeling te kijken of dat goed werkt voor rupsbanden. Normaal gebruik ik voor rubberen (rups)banden een zwarte wash over donkergrijze verf, maar nu dus deze inkt, verdund met water omdat het anders te goed dekt. Hier een vergelijking tussen de met verdunde inkt geschilderde rupsband boven en de ongeschilderde (binnenkant) onder:
Ik ben best tevreden over het effect. Ook de rubberen banden aan de loopwielen heb ik zo geschilderd, maar (blijkbaar) met wat minder verdunning:
Nadat ik de wielen dan nog een beetje gedrybrusht heb met rubberkleur van Italeri heb ik dan de wielstellen aan de romp gelijmd en de koplampglazen op hun plek geplakt:
Daarmee is de bouw klaar, afgezien van de rupsbanden, maar die komen er pas op nadat het model een beetje vuilgemaakt is.