Mijn M10 Tank destroyer

Ik ben dan eindelijk begonnen aan de tank die ik gekocht heb op de IPMS
Ik moet zeggen na alle jaren van het bouwen van vliegtuigen vind ik dit een erg leuke klus.
Wel lastig want ik weet nu niet goed waar ik moet beginnen met het verven, ook omdat er geen beschrijving aanwezig is hoe de kleuren toegepast moeten worden.

Ik heb wat foto's toegevoegd om te laten zien wat ik nu allemaal al gedaan heb en een beetje ook de vraag aan een ervaren bouwer wat ik nu nog niet goed doe en hoe ik misschien het beste verder moet gaan.
Ook zou ik graag willen weten waar ik een goed schema kan vinden hoe de buiten en binnenkant geverfd zou moeten worden.

Aangezien ik ervoor gekozen heb om enkel nog maar met acryl verf te werken, was mijn matte witte verf op.
Deze is al een ruime twee weken geleden besteld maar nog niet binnen 🙁 erg vervelend.
Maar hierbij de foto's van wat ik al wel heb kunnen doen.

Ik heb deze bouw ook op een ander forum geplaatst en daar kwam iemand op het grandiose idee dat mijn kogels verkeerd geverfd waren, hierbij de juiste kleur 🙂

De details laat ik zien in onderstaande foto's
En inderdaad het kan ook als alles erop zit, maar ja men zegt weleens dat ik eigenwijs ben 🙂

Het idee hierachter is wat ik van een foto afgehaald heb.
techniek die ik gebruikt heb? wattenstaafje met alluminium kleur (drybrush effect).

Hier wat meer foto's van de M10 die ik nu eindelijk het interrieur heb kunnen spuiten

De tracks zijn naar mijn mening toch best aardig gelukt. 🙂

Ik ben nu begonnen met het lakken van de tank. wat me nu erg opvalt wat nooit eerder is gebeurd is dat het lijkt alsof de verf de lak opzuigt.
na de eerste laag lak heb ik een decal willen zetten en daar trok de setting solution over het hele model heen.
nou eerste decal maar geplaats en een nieuwe laklaag erover.
dan nog maar een voor de zekerheid.

En nu de truck. lijkt de setting softening solution helemaal niet meer zijn werk te doen. ik heb het nog maar niet geprobeerd maar volgens mij kan ik de decal er zo afblazen.

Wat gaat er nu dan weer niet goed. 🙁 ?

Sebastiaan,

Wil je contact opnemen met de beheerders van deze site en je onder je eigen naam inschrijven.

Dit is namelijk een van de spelregels op dit forum.

MVG

Marc van Etten

Terug
Bovenaan