Mijn Fennek's 1/35 update 09-08-2014

Gelukkig het is dan eindelijk zo ver, de Fennek 1/35 is gearriveerd.

Ik heb er meteen twee besteld.
Ik ga dan ook twee verschillende uitvoeringen bouwen.

De eerste waar ik nu mee bezig ben is de Fennek zoals ik hem in Nederland heb gebruikt, dus eigenlijk standaard (zie foto's)

En de tweede wordt de uitvoering zoals ik hem in Afghanistan heb gebruikt, dus met vele field modifications.

Maar eerst de standaard.

De doos ziet er gevuld uit, aardig wat pe erbij alleen voor mij de verkeerde decals, dus ik heb meteen de juiste bij blacklion besteld.

En dan het eerste stukje van de bouw.

ventilatieroosters uitgeboord (ronde kokers links en rechts van het voertuig)

Zo op het eerste gezicht een prima kit, ik mis her en der wat details maar het complete interieur maakt een hoop goed.
Ik heb een ondergrondje in mijn hoofd waarbij de Fennek achter een heuvel staat, met daarbij het luik van de BAA kabel open en de kabel is afgerold. De BAA kop is afgebouwd en staat boven op de heuvel op de daarvoor bedoelde driepoot. Dit betekent dat ik de driepoot en de kabelhaspel en kabel zal moeten gaan scratchen.

En wanneer dit model af is dan begin ik aan een groter project en dat is dan de tweede Fennek, en zoals je op de foto's wel kunt zien moet ik daar heel wat aan verbouwen.

Binnenkort meer.

Groeten Eric

Re: Mijn Fennek's 1/35

En langzaam een stukje verder...

De bak aan het maken waar de rol met haspel in zit.. Is nog even knutselen maar ach je wilt wat he...

En ook op deze nieuwjaarsdag weer langzaam een stukje verder.

En een poging om de kabelhaspel in 3D te tekenen en te laten printen.

Groeten Eric

Re: Mijn Fennek's 1/35 update 05-01-2014

He Eric,

inderdaad wat Jan zegt, mooi werk. Toffe referentiefoto's ook, heb ze gelijk opgeslagen.

Groet, MartinD

Re: Mijn Fennek's 1/35 update 05-01-2014

Dit is TK of niet?

Ben je bereid je foto's (prive) te delen Eric?

Mijn Fennek bouwdoos is ook onderweg, maar mijn collectie foto's is wat minder.

Re: Mijn Fennek's 1/35 update 12-01-2014

Mooi werk, Eric! Lijkt me ook een erg mooie kit. Een bekende van mij is een Fennek commandant en ik heb een keer mee mogen rijden over het oefenterrein in Amersfoort, dat was erg gaaf. Jij bent natuurlijk echt uitgezonden geweest, voel je je dan veilig in zo'n Fennek? 😕

Groeten,

MvC

Re: Mijn Fennek's 1/35 update 12-01-2014

Weet je Maarten, als je daar over na gaat denken dan wordt je stapelgek, ik heb er één gezien die op een ied was gereden en dan voel je jezelf niet veilig maar nogmaals als je daar over gaatnadenken wordt je gek, dus ik heb me nooit onveilig gevoeld in de Fennek.

Groeten Eric

Re: Mijn Fennek's 1/35 update 19-01-2014

En ondertussen weer een stukje verder.

En uiteraard weer langzaam verder met de details en de decals (die nog niet binnen zijn).

groeten Eric

Re: Mijn Fennek's 1/35 update 18-02-2014

Hallo allen,

Mijn 3d print van de BAA rol is binnen en ik ben er heel erg blij mee, deze Iet er super uit.
Mijn dank aan Bart Tigges voor het maken van de uiteindelijke tekening.

Groeten Eric

Hoi Eric,

Wil je die tekening voor de kabelhaspel delen? Dit ziet er wel heel erg fraai uit!

Walter

Misschien wist je het al maar alle fennek hebben krijgen de lamellen voor de ramen.
die in Afghanistan hadden de voor serie modellen maar de rest krijgt ze nu ook wel een klein beetje anders dan die in Afghanistan
dus binnenkort is er geen fennek te vinden zonder behalve de Duitse dan maar dat is een ander verhaal

peter van os zei:
Misschien wist je het al maar alle fennek hebben krijgen de lamellen voor de ramen.
die in Afghanistan hadden de voor serie modellen maar de rest krijgt ze nu ook wel een klein beetje anders dan die in Afghanistan
dus binnenkort is er geen fennek te vinden zonder behalve de Duitse dan maar dat is een ander verhaal

Bedankt voor je bericht Peter, maar ik was hier al van op de hoogte..

Groeten Eric

Na even een tijdje inspiratieloos te zijn geweest heb ik het volgende plan opgepakt, alleen nu nog uitwerken.

d71f02cc778624c197cbfd9624e7b2d1.jpg

Een deel van een schuur met uiteraard inkijk vanaf de achter en zijkant, met de afgebouwde BAA kop die aan de zijkant van de schuur staat.
Zo is de Fennek uit het zicht van d vermeende vijand, maar kan er jddels de BAA kop nog steeds worden waargenomen in het voorterrein.

Vanuit de schuur loopt een boerenerf en naast de schuur paaltjes met prikkeldraad en gras (misschien jog een koe of schaap als ik die kan vinden).

De schuur moet natuurlijk een moderne schuur worden, maar hoe kan ik die het beste bouwen, dat is eigenlijk de grote vraag.

Graag hoor ik alle adviesen en tips.

Groeten Eric

He Eric,

jij zit wel in een bouwflow zo te zien. Terminator, Bradley, Fennek ... strak werk allemaal hoor.
Ik vind deze setting erg grappig. Jammer dat het met de schuur niet lukte.

Wat heb je trouwens gedaan om de foto's wel weer zichtbaar te krijgen?

Groet, MartinD

Terug
Bovenaan