Mijn eerste PE ervaring

Hallo allemaal.

Ik heb dit kitje een paar weken terug gekocht samen met een pe setje van eduard bij de Lancier in gouda.
Ik had daarvoor al een keer een kitje overgenomen van iemand hier met een pe setje maar dat mislukte falikant doordat ik geen etchmate had. Heb toen die kleine op luckymodels besteld en ben aan de slag gegaan met de Stuart.
Hier is het resultaat. Ik weet dat er iets teveel lijm op zit soms, daar moet ik eens op oefenen. Mss hebben jullie wat tips voor me? Heb ook niet alles erop gekregen en sommige dingen zijn niet helemaal goed gegaan maar ja dut was een eerste serieuze poging.

En ik moet zeggen PE is leuk 🙂

Sorry voor de te grote foto,s. Iemand heeft is verteld hoe te verkleinen maar ben het vergeten.

Commentaar is welkom 🙂
Prettige Kerstdagen iedereen.

Mvg Wim

Wim Konijnendijk zei:
Hallo allemaal.

Sorry voor de te grote foto,s. Iemand heeft is verteld hoe te verkleinen maar ben het vergeten.

Als je geen fotobewerkingssoftware hebt:

1:

Ga hierheen http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx,
Download de powertoy Image Resizer, installeer die, klik daarna rechts op het plaatje dat je wilt verkeinen en kies "Resize pictures" (of selecteer er een hele zooi en doe hetzelfde).

2:

Of open het plaatje in windows paint (rechts klikken, kies "open with", selecteer "paint"). In paint druk op Ctrl + W en vul vervolgens de gewenste percentages in.

3:

Als je wel fotobewerkingsoftware hebt > rtfm 😉

4:

Wil je nog meer kunnen bewerken aan je foto's download The Gimp >> http://www.gimp.org/ of Paint.NET >> http://www.getpaint.net/index2.html (beiden gratis programma's)

Boxje dicht doen zou jammer zijn. Vaak zijn de kogelriemen van de kit zelf best bruikbaar.
PS let ff op de (uitgeboorde?) monding van de .30... die zit een beetje scheef. 🙄
Dat hier en daar een haakje of beugeltje niet helemaal recht zit maakt niet zo veel uit, maar zoiets als een MG moet wel retestrak zijn.

Dat ziet er voor een eerste keer pe helemaal niet slecht uit!
Let wel op dat je de lijmvlekken voor het spuiten verwijderd, anders blijven die zichtbaar 😉
Over het fotoformaat: als je de foto's (bij imageshack) upload moet je even 'resize image' aanvinken en dan 640x480 selecteren. je krijgt dan de foto's in het juiste formaat op het forum.
Jan 🙂

He Wim
ziet er mooi uit. Sluit me aan bij voorgaande heren. Zo ziet 't er altijd erg goed uit, totdat ik zelf zo'n metalen velletje voor me heb liggen... 😳

groet Frank

Thx voor jullie commentaren.
Wat voor gereedschap gebruiken jullie voor het werken met PE?
Ik heb alleen een pincet, kleine etchmate een mesje om het pe eruit te steken en lijm en speld gebruikt.

@ Jan. Hoe haal ik die lijm weg? schrapen met een mesje ofzo?

@Roy ja die .30 was niet zo best gegaan, zit scheef aan het einde ja en is ook niet helemaal mooi rond maaar had geen idee hoe dat te doen. Had het mss kunnen vragen hier 😳 Volgende keer beter 🙂

Mvg Wim

Welke lijm maakt geen vlekken dan?

Lijm die je aanbrengt met een naald, speld of prikkertje.
Een paar drupels secondelijm op een stickervel waar de sticker af is,
of gewoon in een bierdop of iets dergelijks.

Met de punt van de naald, speld of prikker kun je nu heel secuur je lijm aanbrengen.

Vlekken en uitlopers zijn dan uiterst miniem als je ze al hebt.

Succes met de verdere bouw,

Rico
(die ook nu pas iets meer plezier aan PE beleeft, o.a. door de naald, speld, en prikker)

Terug
Bovenaan