mijn eerste 1:35 poging

Willem Plaisier

Lid van de TWENOT
Hallo daar,

hier mijn eerste model in 1:35.
het betreft een BA-6 uitgebracht door Eastern-express.
heb zelf de rivets verbeterd, nieuwe loop gedraaid en de tracks gescratched.
het figuur is van Mig en geschilderd in acryl en olieverf.
de modder lijkt op de foto een beetje te rood maar in zuid-west rusland komt de beroemde rode aarde vaak voor.
hopelijk vinden jullie het mooi.
PICT0571.jpg

PICT0573.jpg

groet Willem

Ook nog een hartelijk welkom van mijn kant...

Model ziet er heel netjes uit hoor Willem. Het lijkt me niet je eerste figuurtje 😉 , want die ziet er echt heel goed uit (uniform wat meer drybrushen misschien).

Blijf je nu bij 1/35? Want dan zou je je volgende wat meer kunnen chippen/weatheren.

Post volgende keer ook gerust wat meer foto's.

Hoi Peter,

is zeker niet mijn eerste figuur.
Heb enkele in 1:15 en 1:16 geschilerd
Wat voertuigen betreft blijf ik bij 1:35
maar denk wel aan 1:15 wat betreft Nederlands materieel WW2
ben n.l. met een wielrijder bezig in deze schaal.
zal deze binnenkort voor zover hij klaar is posten.

bedankt voor je reactie, Willem

En nog even over de roestsporen: die zijn eigenlijk wat te opzichtig. Het is nu net alsof The Blob zich in je BA heeft genesteld. 8)

Hiervoor kan je het beste olieverf gebruiken, een mooie uitloper brushen/vegen met Burnt Umber en dan een puntje Burnt Sienna op de roestplek. Dit is nog net iets te rechtlijnig. En ook iets teveel naar mijn idee.

Allemaal goed bedoeld he, Willem? :idea:

Hoi Willem,

Mooie kit vind ik dit. Ik mis alleen nog wat diepte- en hoogtewerking in de kleuren. Geheel persoonlijk vind ik 't jammer dat je de trax hiervan laat wegvallen in modder. Hoewel t wel logisch is om ze om te hebben, had je hier nog een mooie home-baked eyecatcher van kunnen maken. Er is niet erg veel zichtbaar van de ondergrond, op basis van je foto vind ik het samenspel van je voertuig en ondergrond niet erg 'harmonieus'. Verder; mooie foto's gemaakt ! 🙂 Ik ben benieuwd naar je volgende sessie aan foto's.

groet Frank

bedankt voor de reacties,

Pe-ter, 't is logisch dat de "kritiek" scherp en to the point is en natuurlijk zie ik het alleen als opbouwend.
Als ik alleen lieve woordjes als ,mooi, goed enz. zou horen leer ik niets bij.
Frank, het verweren van zo'n kit is voor mij kompleet nieuw en ik zal dus veel uit moeten proberen.
Het lezen over technieken om dit te doen is één, het uitvoeren op subtiele
wijze is toch minstens drie.
Het plaatsen van de trax op de fender vond ik zelf er te gemakkelijk uitzien (iedereen doet dit al).
Het model staat op een kleine sokkel en het grondwerk is dus niet veel groter dan de Ba.
Kan je misschien iets duidelijker uitleggen wat je bedoeld met niet harmonieus ?

in ieder geval bedankt voor jullie reacties en opmerkingen.

groet Willem

Willem Plaisier zei:
...Het plaatsen van de trax op de fender vond ik zelf er te gemakkelijk uitzien (iedereen doet dit al).
Het model staat op een kleine sokkel en het grondwerk is dus niet veel groter dan de Ba. Kan je misschien iets duidelijker uitleggen wat je bedoeld met niet harmonieus ?...

Hoi Willem

Ik ben inderdaad niet erg duidelijk met zo'n term he 😕 Ik kan voor mezelf een denkbeeldige lijn trekken waarbij beide fenders op die lijn liggen, waarbij voor mij alles erboven nogal droog-stoffig aandoet en alles onder de lijn nat-vers. Hiermee overigens een auto-correctie : de overgang van ondergrond op wielen vind ik zelfs prima, maar er zit voor mij een te abrupte overgang in het modderwerk. Chapeau uberhaupt...zover ben ik nog niet eens...

Wat betreft de trax; ik doelde zelf niet op die fender-optie, meer dat ik het jammer vind dat ze onder een laag modder verdwijnen. Ik had het voertuig in een setting gezet waarbij de home-baked trax duidelijk zichtbaar zouden zijn, maar da's persoonlijk natuurlijk.
Mogen we nog enkele totaalshotjes en close-ups ?

groet Frank

ha daar Frank,

kijk 😱 zo zie ik nu ook in dat er een te snelle overgang is.
zal er eens iets aan proberen te doen.
Moet even wachten tot ander projectje af is.
bouw trouwens niet thuis, heb hier jammer genoeg niet de ruimte voor.
dus bouw ik op mijn werk in de pause, tussen het maken van scheepsmodellen door.
ha ha 😈 hoe gek moet je zijn ??
als ik tijd heb komen er nog wat detail en overzicht foto's.

groet 😉 Willem

Terug
Bovenaan