Mijn E25

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
1:16 Sdkfz 251, 1:16 en 1:35 sdkfz 250, 1:35 sdkfz 252, 1:35 Pzkfw 1A & 1B, 1:35 Maus en kfz 12
Hoi medebouwers,
ook ik heb een poging gedaan de nieuwe E25 van Trumpeter "tot leven te wekken". Van "papieren panzer" naar "realistisch model". Mooi model, plakt redelijk eenvoudig in elkaar, maar wel aardig wat schoonmaakwerk aan de tracks. Leuk om zelf te kunnen bepalen hoe dit model er uit had kunnen zien (2 mogelijke versies in de doos). Ik heb Danny gevolgd bij zijn bouw van de E25 maar ben op een paar punten gaan afwijken. Niet altijd de bouwbeschrijving gevolgd maar ook wat eigen inbreng:

zo ontbreekt een richtmiddel voor het kanon op het model. Dit heb ik opgelost door een overgebleven richtmiddel van een ander model te gebruiken en wat PE van een Jagdpanther te gebruiken.

Verder vond ik alleen een granaatwerpertje in het dak wat schamel om het voertuig te verdedigen. Dat granaatwerpertje is dus verhuisd naar de achterzijde van het gevechtscompartiment en op de originele plaats is een "rundumfeuer" mg34 geplaatst (zoals op een hetzer).

Verder is het gereedschap wat verplaatst. De schep is omgedraaid want volgens mij valt die uit de houders als je hem volgens de bouwbeschrijving ophangt? (ondersteboven)
De te grove haken die aan de bovenzijde van de romp zijn meegegoten in het model heb ik weggevijld en vervangen dor wat oude PE deeltjes uit een Jagdtiger van Dragon.

De wielen en tracks heb ik op de manier van Danny gemaakt (één blok), maar ik wacht nog even op bericht hoe deze nu makkelijk te schilderen. Ik ben/was gewend om ze los te schilderen en dan te plakken (en dan weer bij te werken).

Rest de vraag: welk camouflageschema moet er op dit monstertje komen? Basiskleur? Welke camouflage?

Hebben jullie ideeën? Ik hoor het graag.......
(de foto's zijn niet al te duidelijk maar dat zijn de beperkingen van mijn camera (hoop ik 🙂 ))

Groet,

Willem

Willem Visser zei:
Rest de vraag: welk camouflageschema moet er op dit monstertje komen? Basiskleur? Welke camouflage?
Willem,

Ziet er goed gebouwd uit, en mooi dat je dingen uitprobeert (met de tracks enz.). Camouflage boeit niet, want zoals je zegt, dit was een 'paper panzer'. Je bent volkomen vrij in de camouflage kleuren.

Groeten, MartinD

Mooi apparaat 8)
Wat kleur betreft.... ik zou uitgaan van een groene basis, omdat dat de laatste order van het OKH was, aangevuld met roodbruin en donker geel.
Jan 🙂

Nog geen camouflage maar wel een zusje....

Hoi,
ik ben er nog niet uit welk camouflagepatroon ik ga toepassen. Ondertussen even gebouwd aan de Grille en aan een tweede E25. De basis doos bevat twee mogelijk te bouwen uitvoeringen en ik heb nu de tweede ook bijna af. Het is een model met een koepeltje op het dak. Het aanwezige machinegeweer (een heel sumier weergegeven 3cm? machinegeweer) heb ik vervangen voor een degelijke MG42. Verder heb ik dezelfde wijzigingen doorgevoerd als bij de eerste E25.

Leuk model om te bouwen, Ik zou bijna een derde overwegen.... Je kan je fantasie de vrije loop laten met zo'n papieren panzer. Alleen dat camouflageschema 😕 , dat komt wel, (hoop ik).

Groet,
Willem

Hee Willem, ik weet niet of je mijn foto reeks hebt gezien van de E-25 die ik gemaakt had maar je kan er idd alle kanten mee uit.

http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=14917, ofwel
German Entwicklungsfahrzeug E-25

Ik heb ook met 't idee gespeeld twee dozen te kopen, maar heb dit niet gedaan. Wat ik wel wil gaan doen is misschien de E-10 kopen ook een entwicklungsfahrzeug en ook van Trumpeter, of de aufklahrungspanzer 38-t van Dragon
Groet
Eric

Hoi Eric,

Nou die E10 moet je zeker kopen. Gisteravond afgeleverd. Mooi model. Je hebt de keuze tussen plastic of PE Schürzen, twee soorten aandrijfwielen met daarbijbehorende tracks, zowel in vinyl als ook in plastic. Dus je koopt één doos en hebt vier tracks compleet!

Ook dat model vraagt om "eigen" varianten. Leuk die Paper-Panzers.
Ik heb ook jouw versie nu gezien van de E25. Ik denk nog na over het camouflageschema (en dat kan soms erg lang duren........)

Groet,

Willem

Terug
Bovenaan