Merkava Mk4 + legend up-date set

Ola,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat heb gepost 😳
Maar heb niet helemaal stil gezeten. Ik mocht voor Scale Military Modeller International Academy's Merkava Mk4 met de legend LIC update set maken.

Ik heb er wel wat extra details aangebracht on het toch even dat beetje meer te geven.

Ik heb de anti slip laag gamaakt met relief poeder en haarlak, nieuwe ball en ketting schort gemaakt, wat PE voor een Merkava Mk2 gebruikt en de bedekking voor koepel mand van Milliput gemaakt.

Het model is met Humbol 84 gespoten en de stof is Mig beach sand.

ik laat de foto's maar de rest vertellen

Masking, heel veel masking
merk17.jpg

de anti slip laag met primer
merk26.jpg

koepel mand
merk19.jpg

compleet model zonder verf
merk10.jpg

de figuren van Wee friends
fig.jpg

het pre shaden
12.jpg

4.jpg

1.jpg

me11.jpg

me10.jpg

me3.jpg

me6.jpg

Bedankt voor het kijken,

Jan-Willem

ziet er goed uit. eventjes een vraagje, wat is dat blauwe spul wat je hebt gebruikt? ik moet namelijk mijn abrahams nog voorzien van zon laagje en het resultaat van het afdekken met dat spul van jou ziet er beter uit dan mijn resultaat met afplak tape.

groeten erik.

Die ziet er gaaf uit Jan Willem.

Maar wat ik graag wil weten wat is dat relief poeder gebruik je dat bij treintjes of zo en hoe breng je dat precies allemaal aan?
Spuit je er eerst haarlak op en dan dat poeder eroverheen?

Het relief poeder heb ik bij pipoos gehaald. Het word normaal gebruikt om kaarten mee te versieren.

1.eerst plak je alles af wat geen poeder moet hebben
2.dan spuit je de haarlak
3.met een zeefje sprenkel je de poeder er overheen
4.schud het te veel er af en dan spuit je er nog een paar keer een laag haarlak overheen on het goed vast te zetten.
en om het echt helemaal vast te zetten doe je als laatst een laag primer over

het mooie van deze manier is dat als je een fout maakt je het relief poeder er gewoon af kunt spoelen met warm water zonder het model te beschadigen.

Hoop dat dat je vraag beantwoord.

Jan-Willem

Gozer,

Ik blijf me toch altijd weer verbazen over de tempo dat jij bouw???????..of bouw ik zo langzaam 😉

Hij zit er toppie uit moet ik zeggen komt die nog op een ondergrondje??

Gr Nick. 😉

geen probleem. Het is echt een hele makelijke techniek. maar je kunt het natuurlijk altijd beter eerst even op een oefen kitje uit proberen.

@ Jacco,
Zal kijken of ik hem ook mee kan nemen naar de volgende knutsel avond 😀

JW

Terug
Bovenaan