Maus, WIP

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs van Dragon de 1/72 Maus aangeschaft. Niet duur, makkelijk te bouwen en dus geschikt om te experimenteren.
Ik wilde eens een hard edge camo proberen, dus ben aan de slag gegaan met Tamiya masking tape.

Het model is nog verre van af, maar ik post even wat voortgang.

PICT0076-1.jpg

PICT0070.jpg

PICT0065.jpg

PICT0062.jpg

PICT0060.jpg

Zelfs in 1/72 is dit geen kleintje heb ik zondag gezien 😱
Ik vind de hardedge wat minder... er zijn hier en daar wat 'hoekerige' lijnen te zien door het knippen/snijden van de tape, maar dat is nog te corrigeren met een penseel. (Als dat de bedoeling as heb ik niks gezegd 😉 )
Heb je , naast experimenteren, nog andere plannen met deze muis?
Jan 😀

@ Peter,

Het schema is "verzonnen". Er zijn, als ik me niet vergis, maar twee exemplaren van de Maus gebouwd, eentje met een "fop koepel" en eentje met een echte koepel.
Ik heb in feite een "wat als" model gemaakt, er van uitgaand dat de Maus uiteindelijk ook in productie zou zijn genomen als de oorlog langer had geduurd. Aangezien de Duitsers tegen het einde van de oorlog aan het overstappen waren naar camo patronen met deze harde randen, heb ik het op dit model ook gedaan. Vandaar dat ik verzonnen tussen aanhalingstekens heb gezet. Het is geen verzonnen patroon, maar wel op de Maus.

@ Jan

Wat betreft de hoeken heb je gelijk. In eerste instantie was ik niet van plan daar wat aan te doen, maar ik begin er nu toch harder over na te denken...
Uiteindelijk komt het model op een gronplaatje te staan, met twee bemanningsleden staand/zittend op de koepel. Er zitten, voor de schaal, namelijk twee hele leuke figuurtjes bij het model.

Hi Jamie,

Leuk gedaan zo. Nog moeilijk heden tegengekomen tijdens de bouw, ik heb afgelopen zondag ook een "muisje" aangeschaft.

Grtz,
Marc

Terug
Bovenaan