Matilda Mark II

Hoi iedereen,

Nadat ik mijn vignette met de Staghound heb afgebouwd ben ik begonnen met een (klein) tussendoortje. Het is de Matilda Mark II in de schaal 1/72.

De kit is van Italeri. Het is een vrij mooie kit, maar de pasvorm is niet altijd even goed, ik heb wat naden moeten dichten, waarbij ik gretig gebruik heb gemaakt van Magic Sculp, want een heerlijk spul is dat, zeg 😛 ! Het moet hier en daar nog wel goed geschuurd worden, zie ik nu op de foto's 😕 ...

Op de hull zaten een paar flinke sinkmarks die ik heb opgevuld, je ziet er uiteindelijk niets van, omdat de pantserplaten er nog overheen komen 😉 . En het wiel voorop aan de rechterkant mist nog, ik ben daar helaas een onderdeel van kwijt, dus ik denk dat ik er een uitgeschakelde Matilda van ga maken die op het wiel geschoten, dus met een gat en roesteffecten.

Dan nu de foto's:

6fpd8h.jpg

20f2bmh.jpg

2a9ze4l.jpg

2hpiqer.jpg

333vj90.jpg

Ik denk dat dit de camo gaat worden:
Infantry_Tank_II_Matilda_Wallpaper_rm5n.jpg

Dat was het weer tips en commentaar zijn zoals altijd welkom!

Groetjes,

Maarten

Hallo Maarten, mooie schaal die 1:72, niet dan ? 😉

Bouw ziet er wat mij betreft goed uit, misschien kun je jouw model nog even nalopen op gietnaden ? Door de grote foto's krijg ik het idee dat er nog gietnaden zitten op de reservetrack houders (2e foto) en op de uitlaatpijpen op het achterdek (4e foto).
Ook wekt het vooraanzicht de indruk dat de romphelften niet helemaal in lijn zitten, zie de 2e foto en vergelijk de bij het model horende lasnaden van boven- en onderhelft, o.a. daar waar jouw MS zit. Desnoods de onderste weghalen en met strechted sprue een nieuwe lasnaad maken, soms is eromheen werken beter dan een herstel poging 8) . De rest ziet het toch niet ...... 🤣

Ik ben benieuwd naar de verflaag,
groeten en succes,

Peter.

@ Niels, bedankt!

@ Peter, bedankt! Ik moet inderdaad zeggen dat het een erg leuke schaal is en ik kan het iedereen van harte aanbevelen om eens een 1/72 tank te bouwen.

Jongens, ik heb jullie tips wat betreft de gietnaden en de Magic Sculp randjes meteen ter harte genomen en de boel weg geschuurd 🙂 .

Ik hoop hem deze week al in de kleuren te hebben, zodat ik hem kan gaan verweren op de stand in Nieuwegein 😛 .

Groetjes,

Maarten

Terug
Bovenaan