Matilda Malta cammo/Valentine II

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
Ik ben aan de Tamiya Matilda begonnen nu de Vickers af is.
Zoals de kop zegt wordt het griffon op Malta.
Hier een foto van de 2 tamiya Matilda's 1 uit 1970 of zo en de nieuwe .

DSCF0381.jpg

Het is duidelijk dat de ouwe niet 1/35 was.En zeker niet zo gedetaileerd als de nieuwe.

cheers, Tom

Re: Matilda Malta cammo.

Hoi Tom,

Mooie keuze voor camouflage.
Ik ben benieuwd hoe je dit aan gaat pakken, want ik heb nog een Austin Tilly liggen, die ook in Malta Stone gedaan moet worden.

Groet, MartinD

DSCF0381.jpg

Een flink tijdsverschil (1970-2010) maar toch is die linker zo slecht nog niet?

Zonder gekheid, ik zou hiervan gaarne wat meer foto's willen zien want net als met de Tamiya Char 1B doet dit voertuig van Tamiya me steelse blikken werpen naar de geallieerde kant. Mooi Tamiya plastic... zitten die single tracks erbij?

Eric

EricReits zei:
.Mooi Tamiya plastic... zitten die single tracks erbij?
Single link niet, wel link-and-length tracks.
Er zijn ook bouwverslagen van Eelke Warrink, Patrick Kamsma en ondergetekende te vinden in TFA.

Groet, MartinD

Eric ,de single tracks zijn van Bronco en erg goed.Ik dacht dat ze ook een set "verzwaarde" deden.
Martin, het idee is om hem basis de juiste tint groen te spuiten en daarna met maskol of zo iets de lijnen er op te gaan zetten.
En dan pale stone erover.Daarna komt de echte "ellende" het pellen v/d maskol.
Vandaar ook dat ik de Valentine gelijk mee bouw want die word ook Pale stone.
cheers, Tom

hallo tom,

dat snap ik dan niet helemaal, als je zelf al verwacht dat maskol een zware ellende gaat opleveren waarom dan niet anders?
je kan bijvoorbeeld ook gewoon tape in de vorm knippen of goedkope kneedgum erop doen.

groeten erik

Eric,
Ik verwacht gezien het patroon dat op welke manier ik het ook ga doen het niet echt simpel gaat worden.
Vandaar de "ellende",het is iets wat ik mij zelf op de hals haal. Dus zo erg is het niet,maar ik moet er wel even
goed de tijd voor nemen .

cheers, Tom

Heren,

Ik loop tegen een klein probleem aan bij de bouw v/d Valentine.
Ik kan geen goede interieur foto's vinden v/d koepel.
Ik zou graag wat meer detail en een vloer willen scratchen.
Iemand die mij op weg kan helpen want na 3 dagen zoeken op de PC heb ik nu vierkante ogen en hoofdpijn maar geen foto's.

cheers,Tom

Re: Matilda Malta cammo/Valentine II vervolg 1

Ik ben aardig opgeschoten met de Valentine qua binnenwerk.Heb een paar stowage sketchs gevonden in 1 van m'n boeken .Ook de link van Goof kwam van pas. Als deze in elkaar zit kan ik de Matilde gelijk mee spuiten in pale stone.Als ik de koepel vloer zo'n beetje af heb maak ik nog wat fotoos.
Eric wil je fotoos van het model zoals ie er nu bij staat,want qua bouw is hij klaar tot na het spuiten.Dan gaat het gereedschap erop en de uitlaten en dat is hem dan.

DSCF0382.jpg

DSCF0383.jpg

Heeft iemand mischien een afbeelding van de linker poort in deze koepel,ik kan er nog niet achter komen hoe die in de koepel vergrendeld word.
cheers, Tom

Terug
Bovenaan