Matelot (nieuw figuursculpt)

Hoi allen,

Hier weer een figuur van mij.
Ditmaal een franse matroos (matelot) rond 1804.

Weer het gebruikelijke recept:
Hoofdje van Hornet, handjes ditmaal van Dragon en ets belt buckles voor de schoenen van Aber
Het sculptmateriaal is MS en Duro, plasticcard en loodfolie.

Het figuur is gebaseerd op een illustratie uit Osprey warrior 97 "French warship crews".

Er moeten nog wat knoopjes hier en daar, en er moet nog een staartje in zijn haar en dan is hij klaar.
(En dan binnenkort maar eens aan wat schilderwerk beginnen..... 🙄 )

DSC03976-1.jpg
DSC03978-1.jpg
DSC03984-1.jpg

DSC03982-1.jpg
DSC03988-1.jpg
DSC04139-2.jpg

DSC04147-1.jpg
DSC04145-1.jpg

groet,
Robert Jan

Hai Robert Jan,

dat ziet er inderdaad heel leuk uit! (hier klinkt een klein beetje jaloezie in door 😉 ) petje af!
het ondergrondje is dat een deel van een scheepsdek? met dat rooster?

groeten
Mark

he robert jan,

leuk figuur, een goeie inspirator, want ik heb zojuist ook wat zitten spelen met MS, 2 leuke opgerolde dekens gemaakt (eentje is natuurlijk veel te groot om in de zijkist van een sdkfz 251 te passen, de andere is kleiner en past wel, voorts heb ik een "lap" opgevouwen, en die hangt half uit zo'n kist, daar maak ik nog wel een leuk patroontje op, ik had nog een stuk over namelijk)

wel heb ik nog een vraag, hoe plooi je de uitgerolde plakjes zodat ze niet gaan scheuren of breken, dat heb ik nl nu al een paar keer gehad, en dat zal gerust een stukje ervaring zijn, maar 't viel me op dat mijn "touwtjes" op de knikken gewoon braken, ligt dit aan de hoeveelheid harder in de MS, of is ms gewoon wat minder geschikt hiervoor?

wel meteen een oplossing gevonden, de naaikist van moeders zit vol met leuke en bruikbare rommeltjes!

Timo

Hallo Robert Jan,

Mooi figuur! Niet iets waar ik mijn vingers aan brand voorlopig....

Ook een vraagje; dat groene spul waar je het haar van gemaakt hebt, is dat Duro? En waar is het te verkrijgen?

groeten, Richard.

Is weer super RJ!! Neem je je creaties mee naar Weidum? Kan een leuke tafelworden met al jouw fantastische creaties, kleine workshop erbij??

JW

Hoi allen,

Jeroen:Bedankt, Ik heb de elleboog nog even bekeken, het ligt aan de foto.

Mark: Bedankt, het ondergrondje moet inderdaad een scheepsdek voortstellen, er moet nog een klein beetje schilderwerk aan gedaan worden en misschien voeg ik nog een object o.i.d. toe.

Patrick: Bedankt. Je hebt gelijk, het hoedje zweeft nog wat, het zit nl. nog los en er zit een klein stukje blue tac tussen, zodoende.

Timo: Bedankt. ik laat de MS na het mixen van de beide componenten eerst een kwartiertje liggen voor ik er mee aan de slag ga. ook gebruik ik wat meer harder dan resin. Voor echt fijn/dun werk gebruik ik duro/greenstuff. MS is daarvoor minder geschikt, het breekt dan sneller. Duro is flexibeler en kun je uitttrekken/uitrollen tot dunne draden.

Richard: Bedankt. Het is duro/greenstuff. Ik heb het gekocht bij http://www.sylmasta.com/. Ze hebben daar nog heel veel ander handig spul.

JW: Bedankt. ik denk dat ik mijn laatste drie creaties (waar ik tevreden over ben en zo goed als af zijn...) meebreng en nog wat w.i.p spul. Ik zal ook mijn materialen en gereedschap meenemen.

Verder iedereen bedankt voor het kijken.

groet,
Robert Jan

nou, dan raak ik toch ook aan de duro, maarre, ik zit op die site te kijken die je geeft, maar ik zie alleen A+B staan, is dat hetzelfde? die is nl niet groen...

Timo

Hoi Timo,

Deze moet je hebben: "Kneadite"

http://www.sylmasta.com/acatalog/Creative_Kneadatite_Putties.html

Ik heb nu de bovenste set, maar zou een volgende keer de set bestellen waar bij de componenten los van elkaar zijn (de sticks). Lijkt me handiger.

groet,
RJ

jij zou dan dus de stickversie aanschaffen, omdat dat handiger werkt. eens kijken hoe ik dit in nederland kan krijgen, ik ga eens wat leuks verzinnen!

Timo

Hey RJ.
Een matroos met hoog water 🙂 😉 .
Let op de lengtes van de onderarmen. Die lijken me iets te lang.
Voor de rest chapeau weer. Tof dat je de weg van het sculpten met succes bent ingeslagen. Hoop wel binnenkort een figuur helemaal af (geschilderd) te zien.
btw: nice sideburns 8) .

Hoi Roy
Roy Schurgers zei:
Let op de lengtes van de onderarmen. Die lijken me iets te lang..
Hmm, het valt mij niet meteen op. Ik zal nog even kritisch kijken en het in de gaten houden bij een volgend figuur.
Roy Schurgers zei:
Voor de rest chapeau weer. Tof dat je de weg van het sculpten met succes bent ingeslagen. Hoop wel binnenkort een figuur helemaal af (geschilderd) te zien..
Bedankt. Ik hoop met de SMC geschilderde figuren te kunnen laten zien.
Nog even hard werken dus...

Roy Schurgers zei:
btw: nice sideburns 8) .
Tja, compensatie voor iets wat je zelf niet hebt hé 😉

groet,
RJ

Terug
Bovenaan