Market Garden 15/16/17 september 2024 (Son en omgeving)

Hier een kleine impressie van de "Liberation Task Force", oftewel XXX Corps. De tour ging vanochtend Via Joe's Bridge in Lommel naar de Belgisch-Nederlandse grens, via Valkenswaard naar Leende.
Naar verluid gaat het om ca. 350 voertuigen en toen het spul bij Joe's Bridge stond opgesteld was het letterlijk en figuurlijk.....voertuigen tot zover je kan kijken.
Het grootste deel inclusief de Tanks en Royal Artillery (6 x 25pdr en 1x Sexton) staat nu op het kampement in Leende; een kleinere groep met o.a De Irene Brigade staat in Bergeijk, morgen trekken ze richting Son.

IMG_20240914_131901.webp

IMG_9832.webp

IMG_9842.webp

IMG_9845.webp

IMG_20240914_132027.webp

IMG_20240914_143117.webp

IMG_20240914_144734.webp

IMG_20240914_145520.webp

IMG_20240914_145743.webp

IMG_20240914_151546.webp

Moet nog even kijken wanneer en op welke plek die LTF stoet te zien zal zijn richting/vanuit Son.
Ze komen daar bij "de driehoek". Is mij alleen nog niet geheel duidelijk waar ze dan staan. Ik gok dat stuk nabij de brug ergens dat ze die driehoek bedoelen....

Maar het aantal voertuigen dit jaar is inderdaad enorm. De "operation market garden" doortocht bleef maar komen met voertuigen 🙂

Voor vandaag:

GXdcSD4XEAA1Iwj

Moet nog even kijken wanneer en op welke plek die LTF stoet te zien zal zijn richting/vanuit Son.
Ze komen daar bij "de driehoek". Is mij alleen nog niet geheel duidelijk waar ze dan staan. Ik gok dat stuk nabij de brug ergens dat ze die driehoek bedoelen....

Maar het aantal voertuigen dit jaar is inderdaad enorm. De "operation market garden" doortocht bleef maar komen met voertuigen 🙂
Hoi Paul,

De Driehoek is een daadwerkelijke straatnaam in Son. Hier is een veld omgebouwd tot evenemententerrein. Veel plezier daar!

Bijlagen

• IMG_0627.webp
    IMG_0627.webp
    57,6 KB · Weergaven: 5
En ik heb begrepen dat ze morgen (maandag) de gehele dag in Son staan (driehoek).

Ik heb volgende week vakantie en denk erover morgen naar Son te gaan. 🙂
En eind van de week naar de Ginkelse Heide.

En ik heb begrepen dat ze morgen (maandag) de gehele dag in Son staan (driehoek).

Ik heb volgende week vakantie en denk erover morgen naar Son te gaan. 🙂
En eind van de week naar de Ginkelse Heide.
Dat zou ik zeker doen, Maarten.....er is een hoop Brits te zien, waaronder een aantal heel zeldzame voertuigen.

De Ginkelse hei staat ook bij mij op het programma, en ook de "Race to the Bridge" moet weer heel mooi worden, dit jaar.

Ik heb het vermoeden dat er iets mis gegaan is met de vergunning en dat dit een noodgreep is om toch mee te kunnen rijden.

Gr Bas

Terug
Bovenaan