Marder IID

EricReist

Lid van de TWENOT
Met wat tussenpauze's de Bronco Marder IID gebouwd, met hier en daar enkele toevoegingen zoals;
- vloer interieur
- verschillende attributen interieur (geen foto's van bekend op radiohoek na)
- kist op de achterzijde
- MG34 op kanonschild gemonteerd

En nu de winter afwachten om er een whitewash overheen te gooien 😉

modmarder2D10.jpg

modmarder2D11.jpg

modmarder2D12.jpg

modmarder2D13.jpg

modmarder2D14.jpg

modmarder2D15.jpg

Groeten,
Eric

Hoi Eric,

Mooi gebouwd, lullig dat die Duitsers niet meer foto's van het interieur hebben gemaakt. Tegen dat probleem loop ik ook wel eens op. heb je de radio's nog gebouwd of zie je daar niets van?

Groet,

Jan Coen

Heb je hier iets aan, Eric?

https://en.valka.cz/topic/view/6376/75-cm-PaK-40-auf-Fgst-Pz-Kpfw-II-Sfl-Marder-II

Naar beneden scrollend kom je wat interieur foto’s tegen...

Succes!!

Groet Ditmar

Hi Eric,

Ziet er goed uit, inderdaad giswerk hoe de binnenzijde eruit ziet. Ben benieuwd hoe die eruit ziet na de verflaag.

Is deze kit goed te maken, want ik vind Bronco wat "overengineered' om maar eens een goed Nederlands woord te gebruiken 😉 Althans dat is mijn ervaring tot op heden. Net bijvoorbeeld de airborne Jeep gemaakt. Supermooie kit, maar her en der te complex gemaakt. Verder nog een sd Kfz 6/2 op het schap liggen met een handleiding zo dik als een magazine. Geloof niet dat ik die ooit ga bouwen 🤣

Mvg,

Vincent

Abend Erich,
EricReist zei:
- MG34 op kanonschild gemonteerd

modmarder2D10.jpg

Een erg mooi projectje.
Om eerlijk te zijn vind ik de wapenset van Tamiya, en daarmee jouw keuze voor deze mg, ronduit dramatisch.
Persoonlijk zou ik deze mg34 vervangen door eentje van AFV.

groet,
Der F.

Dat ziet erg erg fraai uit Eric ! Deze specifieke mg mount aan het kanonschild werd overigens bij mijn weten alleen door LSSAH gebruikt en de opbergkist achterop zie je dan weer vooral bij Marders van de 16.Infanterie Division en Pzjg. Abt. 611. Ik neem aan dat dat details zijn waar je niet echt wakker van kunt liggen 🙂 .

Groet,

Arjan

Terug
Bovenaan