marder 3 van tamiya

Steven Huiskes

Regiocoördinator Noord-West
Lid van de TWENOT
hallo mede plakkers,

al even kijk ik hier rond en kijk mijn ogen uit van het niveau.

kan de verleiding niet weerstaan daar om deze marder 3 van mij.
IMG_5370.jpg

IMG_5383.jpg

IMG_3119.jpg

IMG_1751.jpg

sorry voor de kwaliteit van de foto`s, nieuwe camera word vanmiddag gekocht.

de tracks worden vervangen door model kasten en zijn in de maak.

shoot please,

steven[/img]

Hoi Steven,

Je basiswerk ziet er wat mij betreft goed uit. Shading is best mooi, vind ik. Jammer van die decal die zich iets te goed laat zien.

In hoeverre zijn de items op de rechterfender zichtbaar ? Dit ivm met niet meegespoten onderdelen.

Heb je die camera al gekocht en/of heb je al nieuwe foto's ?

groet Frank

hoi frank,

dankje, ja de camera is gekocht. ben nog aan het testen wat deze allemaal kan, dat is een hoop.
ik ben nu bezig met het gereedschap aan het schilderen etc.
het model heeft nu zijn donker grijs gehad en is verder alleen maar gedry-brushed. filters etc moet nog.

na dat ma morgen een lintje gekergen heeft ga ik de camera eens testen op modellen.

groet steven

wel weer wat verder, begonnen met de tools te verven.

[/img]
DSCN0341.jpg

DSCN0340.jpg

DSCN0339.jpg

DSCN0338.jpg

DSCN0337.jpg

DSCN0336.jpg

DSCN0335.jpg

ik weet dat ik de pomp stokken paarongeluk rood heb gemaakt, sorry foutje maakt iedereen wel eens.

groet steven

mooie foto's. Heb je ze buiten opgenomen met zonlicht?

Verder zijn close up opnames altijd genadeloos. Ik zie nog wat gietnaden lopen over de verschillende onderdelen en stofdeeltjes in de verf. Zie het als een leermoment voor het volgende model. 😉

Weet je trouwens zeker dat de brandblusser rood moet zijn? Het is bij engelse voertuigen ook een discussiepunt. In musea zijn ze vaak 'mooi' blank koper. (wat dus ook niet klopt...)

groeten Maarten

hoi maarten,

ja de foto`s zijn bij vol zon licht genomen. zelf ben ik ook verrast door de kwaliteit van de closup`s.
over de brand blusser ben ik niet helemaal zeker, wel weet ik dat als ze in een voertuig zitten ze wel opvallend rood zijn.

de stof deeltjes zitten er op omdat wanneer ik tijd heb ik verder ga en dat is niet erg veel tijd. maar ik ontstof altijd voor ik ga painten.

deze is totaal rudd alleen de traks worden vervangen door modelkasten, komt in mijn eigen vitrine te staan, en wanneer ik zin heb vervang ik deze voor een nieuw exemplaar met alles er op en aan.

zoals je al aan gaf het is een leer moment. en aangezien ik een totaal nieuwe verf methode aan het leren ben, geef ik niet erg veel om een model. als deze maar lekker uitdagend is om te testen. met oud en nieuw moet je doelen hebben voor je vuurpijlen.

vroeger hing ik veel aan ; spuiten, dry-brush en als laatste een wash met daarna wat roest en gelekte benzine.

nu eerst pre shaden, spuiten, poost shaden, iets nieuws filters!!?? dan evt dry-brush, pin wash, chipping en dan de pigments voor de afwerking.

steven

Terug
Bovenaan