Marder 2

Collegae bouwers,

Voor het eerst eens eens een keer wat meer geprobeerd dan de Drybrush. Ik ben altijd een beetje weg gebleven van het chippen en washen, maar ik moest er toch een beetje aan geloven.

Op de foto's van de Marder is wel duidelijk te zien dat ik nog 1 kant voor een groot deel moet doen, maar tips zijn welkom om de rest nog te verbeteren. Er staat al een Tauchpanzer te branden op de hoek van mijn bureau.

Fotos!

http://modelbouwershut.spaces.live.com/

y1pMP30KJVc5neZYNgnkMfWRD4czcSXjdJzo5QhPmdIMSPobL5SPKo1Os8gYCq3itVw

Hey Ronald,
Volgens mij ziet het er allemaal netjes uit.
De foto`s zijn een beetje van mindere kwaliteit, dus een beetje moelijk beoordelen. Hoe is de kit verder? Zo te zien Dragon toch? Een Marder staat ook nog op mijn verlanglijstje. Misschien een idee om de foto`s rechtstreeks hier te plaatsen.

Greetz Jacco

ronaldverkuijl zei:
Er staat al een Tauchpanzer te branden op de hoek van mijn bureau.
Hoe vaak moet ik nog zeggen white spirit en roken gaan niet samen. 😱
Mooi martertje trouwens, foto's zouden idd wat beter kunnen.
Achteraf bijknippen doet al heel veel.

Cheerio, Arno

Ha Ronald,

Netjes hoor. Heb je een update set gebruikt? Dit omdat de zijwanden ook PE zijn. ik heb deze kit ook nog liggen met bergen AM erbij. Nu m'n SU bijna af is twijfel ik welke de volgende wordt, maar nu ik dit zie nog meer 😕 😀 ga zo door!!

mzzls 😀

Dragon

Dag heren,

Het is de kit van Dragon (6262). Ik heb hem Sootb gebouwd alleen bevatte mijn doos een heel pakketje met PE er in. Geen idee hoe het daar is gekomen. Zal wel een speciale serie zijn geweest!

Hij is in ieder geval goed bevallen, al had ik wat moeite om al die onderdeeltjes in die kleine ruimte te passen. Maar goed. Ik beoordeel hem inmiddels als klaar. Ik ga nog even kijken of ik betere foto's kan maken! Die moeten er vandaag wel op staan!

Wel zou ik graag willen weten wat er bedoeld is met het kanon in de achterste stand. Er zit een soort borging daar, dus ik dacht....

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Ronald

Re: Dragon

ronaldverkuijl zei:
Wel zou ik graag willen weten wat er bedoeld is met het kanon in de achterste stand. Er zit een soort borging daar, dus ik dacht....

Pak40_cfb_borden_2006_2.jpg

bron: wikimedia

Zo zit de pak40 normaal, bij jouw Marder staat hij in de achterste positie, dit komt alleen voor als hij afgevuurd wordt.

Marder_II_Sins_2.jpg

bron: wikimedia

Wordt het kanon niet geborgd in de achterste positie tijdens transport?
Bij de Feldhaubitze zoals door Dragon/Trumpeter in model uitgebracht is dat namelijk wel het geval.

Mijn duit in 't zakje (voor wat 't waard is).

Kanne

Ha Ronald,

Er viel me (later) nog één ding op; Hoort de radio niet aan de rechterkant te zitten i.p.v. links? Zo staat het wel in m'n handleiding beschreven.

mzzls

Dag heren...

Ah...nu beginnen we ergens te komen. De angst was me al een beetje om het hart geslagen. De vraag is; Wie kan bevestigen dat die borging daar zit om het kanon voor transport vast te zetten? Ik dacht al dat het er niet voor niets kon zitten, maar goed, ik hoor het graag!

En over de radio. Die zit toch rechts?

Ik plaats direct wat foto's van de tauchpanzer constructie. Wat een uitgebreidde kit is dat geworden, vooral de basis van Dragon. Eigenlijk zijn de minste onderdelen, die van Cyber hobby. De lijm hecht ook niet op de slechte primer die ze gebruikt hebben.

Groet, Ronald

@ John, heb je het nu over het onderstel van de Pak op de foto? Das een Pak40, geen Pak38. Sterker nog, je bouwbeschrijving, das niet eens een Pak38. Het onderstel is daar wel van maar het kanon is een Franse 75mm.

Ronald is bezig met een MarderII, en die waren maar heel heeel heeeeeel zelden uitgerust met een Pak38.

@ Ronald, alle foto's die ik ken laten het kanon in de voorste positie zien tijdens het rijden. Juist ook als ze de steun aan de voorkant gebruiken en blijkbaar dus bezig zijn met een "gewone" verplaatsing.

Zal ik dan de heleboel proberen uit elkaar te slopen...?

Haha, dit is het begin van het einde.8)
Zo dacht ik ook eens dat mijn Sdkfz 7/1 af was.
Na critz hier heb ik de complete Flakvierling opnieuw gebouwd & wat andere tweaks gedaan.

Het is natuurlijk wat je zelf wilt; Historisch & technisch correct of niet?

Je hebt in ieder geval een hoop geleerd hier over de Marder II & PAK. 😀

In ieder geval succes!

Massel,
Marcel.

Terug
Bovenaan