Machtig De tank van de generaal 1/35

Frank (bovenste beste zeg ik ;;)) bedankt voor de reservering van een exemplaar ! ik kijk er echt naar uit :p

En over olifanten in militaire dienst wil ik graag het volgende opmerken :

Twee 🐛🐛 en? Persoonlijk denk ik dat een 🐘 meer in zijn mars heeft maar iedereen het zijne🤪
een olifant toetert naar eigen believen = tactisch onverantwoord.
een olifant veroorzaakt met z'n formidabele uitstoot een significant geurspoor = tactisch onverantwoord.
een olifant verhoogt het profiel met meters tegelijk = u begrijpt het al... tactisch onverantwoord.
een olifant zal de aan te brengen foliage camo (nodig vanwege het hoge profiel) reeds verorbert hebben voor deze is aangebracht = onhandig.
een olifant is een sociaal dier dus zal meer makkelijk dan een rups (of twee) willen verbroederen met de vijand = ongewenst tenzij de olifant vals is.

;)
 
tja... overduidelijk dit :rofl:.... of het nu een muis betreft of een puntig stokje...Ollie izza bye bye..
 
Heren, heren, persoonlijk heb ik helemaal niks tegen uw keuze van voortbeweging. Ik waardeeer dan ook de kennis van de heer van @Peter van Dijk op het gebied van mijn dikhuidige kameraad (en daarmee bedoel ik niet mijn vrouwelijke levensmetgezel). echter, aan twee punten gaan jullie duidelijk voor bij:

  1. Twee rupsen betekend op dat uw voertuig na 8-14 dagen, afhankelijk van de rups keuze, twee vlinders zijn…..1622960482792.jpeguw voertuig wordt na deze transformatie een immobiel stukje plaatstaal.
  2. Hannibal trok met zijn leger de Alpen over…… graag ontving ik van u de bevestiging dat een beroemd strijdheer dit ook gelukt is met een leger rupsen.
@Tini Hendriks ik waardeer uw plaatje van de dikhuid ten zeerste. Echter ook hier geldt dat het niet duidelijk is wat voor effect het prikje heeft gehad. Volgens mij zie ik de dikhuid ook duidelijk lachen. Bij het vooroverstorten, al dan niet vrijwillig, is de situatie van de strijdlustige cocktailprikker dan ook niet te benijden. Het bijgaande illustratieve plaatje toont aan wat mijn van ivoor voorziene, strijdlustige kameraad doet met een kever. En dan praten we hier ook nog over de kleinorige versie. Logischer wijs kunt u hieruit concluderen wat deze met twee rupsen zou doen.
1622961047376.jpeg
Let wel, het gaat er mij niet om dat ik deze discussie win, als u mij maar gelijk geeft.

Op dit moment nog steeds met een vriendelijke groet,

Frank (Hannibal) de grote

p.s. @Peter van Dijk de door u genoemde muis is natuurlijk geen enkele partij voor mijn 105 mm snelvuurkanon, dus voordat mijn dikhuidige kameraad schrikt van deze muis is de laatstgenoemde reeds lang bevorderd tot een vredig bestaan in meerdere kleine stukjes op een nader te benoemen beschuit.
 
Laatst bewerkt:
ik kan u ook verhaelen van den krijgsoliphanten en den krijgsvarkens, waarvan Plinius den Oidere reeds in den eerste eeuw schreef over paniekerende krijgsoliphanten, zo snel als zij den krijsenden krijgsvarkens hoorden.
In de 20e eeuw men echter weer verzocht om den krijgsoliphant in te zetten voor snoode plannen.
Natuurlijk liet den vijand zich niet onbetuigt, aan weerszijden poogde men krijgsvarkens te fokken.

Het was natuurlijk altijd afwachten wat het resultaat werd:
D96AEC57-0FF0-4D27-BD50-925CF986182F.jpeg

ook den Engelsen hadden zo hun ideeën:

1AA1CF6A-FFA4-46D3-93B4-557A96AD3C7F.jpeg

Natuurlijk was den oliphant inzetbaar voor den soldaten wereldwijd, doch niet in gevechtsposities.
Ze waren kleiner dan den machtigen Shermans:
14CD1586-27AA-4256-95A6-F0E673426A4D.png

Voor camouflage waren ze wel geschikt:
7886E7DA-79C8-4C9F-B3CC-2AEC411A1169.jpeg

Te langzaam voor inzet bij verkenningseenheden:
5D7476D8-49D4-4938-BD47-7BAA96015162.jpeg

Herstelcompagnieën hadden ook wel plek, zeker toen brandstoffen schaars werden:

0A867DF8-6A1C-42DA-8C70-FCC5E89561A0.jpeg

0F7B4C09-D0D1-421C-B325-EA29BF675282.jpeg

Maar uiteindelijk liep het altijd slecht af….:

6CB221FB-5F22-4854-9787-0A9CED422FC4.jpeg
 

Bijlagen

  • 64787359-7F11-4128-92DF-47E8499BA4E9.jpeg
    64787359-7F11-4128-92DF-47E8499BA4E9.jpeg
    75,6 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Geweldig @Tini Hendriks .... you've made my day. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Die camo olifanten.... kostelijk.
 
Kijk aan waarde heer Hannibol, mijn gemoed schiet deerlijk vol als ik het zo mag uitdrukken... glop..bij het zien van
zulk door noeste inzet (lees : arbeid) behaald resultaat welk klaarblijkelijk niet alleen door mijzelf met bewondering gewaardeerd wordt
gezien de reacties onder uw berichten welke mij overigens optimistisch stemmen en in verhoogde staat van opwinding doen geraken omtrent de
definitieve uitkomst in de vorm van een niet alleen prachtige maar juist ook correcte replica van de tank die ,zoals we kunnen aanschouwen
op de foto's, toch niet zonder slag of stoot zijn weg van de tekentafel tot een eindfabricage aflegt wat, en dat wil ik toch even benadrukken,
in mijn geval allerminst het vertrouwen in uw kunnen aan het wankelen brengt en ik dus zonder slapeloze
nachten geduldig maar gretig..areûh.. de verdere ontwikkelingen kan afwachten danwel tegemoet zien !

🤪
 
't is een scheetje.
Ik weet al wat de volgende FOC wordt!




Nog ff over Truus ...
Ik vroeg me af of we haar tegenwoordig nog zouden tegen komen in een blad voor jongeren, of het nú wel politiek correct zouden vinden?
 
Even inventariseren of er behoefte is aan het modelletje van de tank van de generaal ( met of zonder figuurtjes).
@Tini Hendriks en @Peter van Dijk hebben aangegeven het tankje aan te willen schaffen (Zonder prijsopgave… niet slim heren🤪) Daarnaast natuurlijk onze initiatiefnemer @Arne Ρоirοt. Zijn er nog meer gegadigden? Reageer dan even😉
 
Eerst een prijsopgaaf van de Generaal😎
Ik laat me niet meer neppen 😜
 
Terug
Bovenaan