- Interesses
- Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- Medium Tank T6, A34 Comet, M4A3 „Champagne”
Omdat ik gebrek heb aan wat omgebouwde halftracks ben ik eens gaan kijken of dat ook via 3D-printen te doen is, in plaats van met plastic plaat. Nu is een beetje het probleem hier dat ik het om allerlei redenen erg slecht kan vinden met CAD-software, laat staan met Google Sketchup, dus ik was erg blij dat ik vanmiddag OpenSCAD ontdekte, waarin je in plaats van op de traditionele CAD-manier (met de muis, eventueel coördinaten intypen, e.d.) „gewoon” een programma kunt schrijven om je tekening te maken, zodat je tenminste altijd precies bij de hand hebt waar alles staat, hoe iets gemaakt is, en snel dingen kunt hergebruiken … maar goed, dat willen jullie toch allemaal niet weten 🙂 Hoe dan ook, na een half middagje en een avondje tekenen heb ik het ontwerp voor de bak van een M9A1 halftrack in 1/72, bedoeld om de M5 van Plastic Soldier Company om te bouwen:
Het idee is om dit (of een nog wat verbeterde versie) uit te laten printen, dan het achterste deel van de vloer van het originele model af te zagen, en dit ervoor in de plaats te lijmen. Veel eenvoudiger zal het niet worden, denk ik. Qua detail kan het beter, maar het gaat hier om een wargamesmodel, en daar is stevigheid belangrijker dan dat alle details precies kloppen.
Qua kosten lijkt het ook mee te vallen: dit onderdeel komt op $5,75, maar ik moet eerst eens kijken wat er met de prijs gebeurt als ik er twee (of drie) aan elkaar plak met een stukje materiaal ertussen, hoeveel dat uitmaakt voor de totaalprijs.
Het idee is om dit (of een nog wat verbeterde versie) uit te laten printen, dan het achterste deel van de vloer van het originele model af te zagen, en dit ervoor in de plaats te lijmen. Veel eenvoudiger zal het niet worden, denk ik. Qua detail kan het beter, maar het gaat hier om een wargamesmodel, en daar is stevigheid belangrijker dan dat alle details precies kloppen.
Qua kosten lijkt het ook mee te vallen: dit onderdeel komt op $5,75, maar ik moet eerst eens kijken wat er met de prijs gebeurt als ik er twee (of drie) aan elkaar plak met een stukje materiaal ertussen, hoeveel dat uitmaakt voor de totaalprijs.