M4A4 Crab Sherman

Hallo allemaal, eindelijk zit er weer schot in de carb.
De Sherman is bijna af en ik heb het doosje van Resicast maar eens opengemaakt.
Na een beetje vijlen en schuren is dit het resultaat tot nu toe, het is nog niet veel maar het begin is er 😀

gr.Bart.

Hoi Bart,

Dat lijkt me een heel mooi project te worden. Heb je al eens in de lokale gemeentearchivene gekeken? Er moet ook bij jouw in de buurt best wel e.e.a. te vinden zijn.

Neem vooral de tijd voor dit model. Het vereist heel wat van de modelbouwer om er iets moois van te maken.

Groeten Maarten

...die ook vind dat je veel fotos moet plaatsten, maar ook uit eigen ervaring weet dat het er vaak niet zo van komt. 😳

resicast beschrijving mager? ik vind ze anders behoorlijk uitgebreid, ik ken ze wel slechter (de dragon versies met foto's 😈 )

toch, het ziet er al aardig uit, maar welke sherman heb je als basis gebruikt?

in ieder geval, post eens wat meer foto's, en ik blijf em volgen!

Timo

Update 30 maart

Gisteren weer veel kunnen doen dus weer een paar foto´s

Ik was een beetje bang dat de kettingrol scheef kwam te zitten, maar het scheelt 1 mm tussen de linker en rechter arm.
Dus het passen en meten vooraf was niet voor niets.

De achterkant met de bakken aan de zijkant en de

De aandrijfas van de kettingrol

Bij de andere cilinder is inmiddels ook een olieleiding gemonteerd, en het rek voor resereve kettingen zit ook op zijn plaats.

En nu moeten de kettingen nog op de rol gemonteerd worden, dus nog genoeg te doen.

Tot de volgende update.

gr.Bart.

Mooi gebouwd Bart en leuk om de bouwfase te volgen.

Zelf ben ik ook voorbereidingen aan het treffen voor de bouw van een Crab, maar in mijn geval zal het een oud type M4A4 hull worden.

Ik heb wel het idee dat de positie van de lamp-stangen op het achterdek niet helemaal correct zijn. Ook de lengte van de stangen lijkt me wat aan de lange kant, maar misschien heb ik het mis.

Dat idee had ik ook Alex, maar in de beschrijving staat geen maat voor de stangen dus ik hen maar gegokt.
Ik zal nog wel eens op internet kijken en dan pas ik ze denk ik wel aan.
Maar het is een leuk project om te bouwen.

gr. Bart.

Hoi Bart,

Ziet er goed uit zo. Het is inderdaad leuk om te zien dat je alle foto's zo stap voor stap maakt. Ik ben wel benieuwd hoe je nu de rupsen er op gaat leggen met al dat spul in de weg.

Groeten, MartinD

Je gaat ook als een trein zeg! Wat een tempo.

De volglichten achterop hebben niet helemaal de juiste verhoudeing. (zoal eerder genoemd)

RC35133_0.jpg

bron: resicast

juno-7%20sherman%20crab%20tn.jpg

bron: http://members.shaw.ca

Hier zie je duidelijk dat de vertikale stangen veel korter moeten zijn. Dit is nu nog goed te corrigeren.

groeten Maarten

De stangen zijn inmiddels wat ingekort Maarten, ik had ook al foto´s op internet gezien.

En ik heb gister ook de zijkanten aan de kettingrol bevestigd, het laatste PE aan de tank.
Dus prikkeldraad....geen probleem meer.

Deze bestaan uit 3 delen, dus erg oppassen voor vervorming maar wat ik vreemd vind is dat de lijm een lichte waas achterlaat.
Zou dat aan de lijm liggen? ik gebruik hiervoor seconde lijm van bison.

Tja... en de rupsen Martin, dat wordt ook nog een probleem maar die is weer voor later.

Tot de volgende update

gr.Bart.

Die lichte waas komt omdat er een damp van de lijm neerslaat op het oppervlak. Bij de recherche gebruikt men een soortgelijke techniek om vingerafdrukken op te sporen. 🙂 Hier zie je echter na het schilderen helemaal niets meer van.

Voor wat betreft de rupsen zou ik me er nu wel vast druk over gaan maken. 😕 Vooral aan het aandrijfwiel heb je niet veel ruimte om lekker te kunnen 'klooien'. Zorg ervoor dat je dit probleem eerst oplost, na het monteren van allerlei kleine onderdelen op de crab wordt het alleen maar moeilijker te werken zonder iets af te breken.

Verder moet ik zeggen dat ik het een erg mooie bak vind. Ik heb hem niet in mijn voorraad kast liggen (heb nog genoeg te doen 8) ) maar weet dat ie er een keer wel bij moet komen.

groeten Maarten

Tja Maarten het is al sinds ik weer met modelbouw bezig ben een droom van me om ooit eens een crab te bouwen.
Hij heeft een paar maanden in de kast gelegen omdat ik bij het openmaken van de Resicast doos dacht dat het een beetje te hoog gegrepen was voor me 🙁
Maar tot nu toe gaat het goed 😀
En de tracks hebben eronder gezeten om de hoogte te meten voor de beugels aan de zijkant.
En wat eraf kan, kan er ook weer op 😀

Hallo, weer een update.

De kettingen zitten er nu allemaal op , ik ben hier 4 dagen mee bezig geweest en heb er al een aantal gebroken. 😕
Ik denk dat alles erop en eraan zit dus klaar voor de verfspuit

Tot de volgende update.

Gr, Bart

knap werk hoor!

ennuh, ik heb ook zo een paar resicast setjes liggen, en na het controleren van de onderdelen en het doorlezen van de aanwijzingen, vond ik dat het helemaal niet zon ingewikkeld is! motorcompartimenten van the tank workshop daarintegen? stuk of 10 onderdelen in totaal, en dan nog een onduidelijke handleiding erbij geven ook!

hulde aan resicast trouwens dat de kettingen niet meer van resin zijn, wit metaal werkt zo veel eenvoudiger, mijne ligt nog in de kast, maar heeft resin kettingen...

Timo

Hey Bart,

Ziet er mooi uit, toen ik de foto zag vroeg ik me meteen al of het een hoop werk zou zijn geweest, ja dus maar daar is het resultaat ook wel naar, ziet er onwijs mooi uit man!
Ik hoop dat je hem een mooi kleurtje gaat geven en mooi bewerken.

Gr
Nick

Holy crab, hij begint er mooi uit te zien Bart. Die resicast-handleidingen zijn inderdaad zwaar kl*te meestal, dus is het extra knap dat je alles goed in elkaar hebt gekregen 🙂

Even weer een tussenstand,

Ik heb hem in de primer gespoten, dus ook gelijk een goede basis voor de PE en ik denk dat ik hem in het donkergroen gaat spuiten .
Black green van Tamiya XF-27 en dan de grote vlakken iets lichter Dark green XF-61.
Maar ben nu eerst de tracks aan het spuiten dus ik kan nog over de kleuren nadenken.

gr.Bart.

En Timo de kettingen zijn nu wel van metaal, maar je moet er erg voorzichtig mee zijn want voor je het weet heb je 2 stukken in je hand.

Terug
Bovenaan