M4A3 76(W) wederom opgepakt 03-02-2012

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Hallo mensen,

Na de ISU (welke ik na de foto's nog iets heb aangepast) had ik erg veel zin om een US project te doen.
De M4A3 was al een tijdje bijna geheel gebouwd en nu is het idee er omheen ook helder.
Ik heb de foto's snel uit de hand genomen dus geen bijzonderheden verder.
De Sherman zal door een klinkerweg gezakt zijn door zijn gewicht en de natte grond vanwege een naastliggende sloot.
Het staande figuur begreep echter iets anders toen een melding van "wet feet" gemaakt was. 😉
Hierbij zal nog een Willy's Jeep komen waarin de "redder in nood" is aan komen rijden.

Groeten

DSC_0219-1.jpg

DSC_0503.jpg

DSC_0504.jpg

DSC_0507.jpg

DSC_0509.jpg

De inkeping is gemaakt omdat hij het luik raakt en dit een plooi in de kleding zal maken.
DSC_0510.jpg

DSC_0512.jpg

DSC_0513.jpg

DSC_0502.jpg

DSC_0499.jpg

Re: Nieuw project (nog zonder naam)

Hoi Boris,

Mooi gebouwde M4A3 en goed dio idee. De .50 ziet er ook erg strak uit. Een opmerking over het laatste figuurtje, z'n hoofd steekt wel erg ver boven z'n schouders uit, die schoenveter is wel weer een mooi detail.

Succes met het vervolg.

Groetjes
DIRK

Dag heren,

Thanks. Ik schijn vaker de tik te hebben om te lange nekken te maken. (zolang je hem zelf maar niet te ver uisteekt hé 😉)
Ik zal het aanpassen want ben het met jullie eens als ik zo de foto bekijk.

Groetjes!

@ GJ: Ik ben pas verhuist naar Arnhem maar heb de meeste bouwspullen nog in mijn ouderlijkhuis staan. Het schilderwerk zal ik in daar volbrengen maar met bouwen begin ik in Arnhem aan een T-34 welke is uitgeschakeld. Geeft toch een lastig gevoel als je niet al je spullen binnen handberijk hebt. 😕

Groetjes

Ha Boris,

Een goed uitziende Sherman, is dit zo`n 2 in 1 doos van Dragon of Smart kit ??
Leuk idee, ik werk zelf op een rups kraan, als je zo gaat weg zakken/ glijden in de prut kan je een rups eenvoudig verliezen, misschien idee voor extra drama.

Ene spullen ophalen, ik wil je verf kunsten zien 😉

Groetjes Steven

Hoi Steven,

Dit idee is niet gebaseerd op een foto maar wel daardoor geïnspireerd.
Op die foto is inderdaad de track aan de liggende kant verloren geraakt en dat is ook het idee om na te maken.
Ik heb nu 2 dagen beschikbaar en hoop hem idd te gaan airbrushen 🙂

Groetjes

En er was kleur.
N.a.v. een wetsweiziging heeft de M4A3 momenteel toch voorrang 😉
Ik heb hem geairbrushed met Tamiya verf (OD en yellow green) in vele opbouwende laagjes en de transfers zijn van Archer.
Ik heb hem vrij licht gehouden maar niet zo extreem als op de foto's (sterke lichtinval).
Nog ff in de vernis en het weatheren kan beginnen.

Groetjes!

DSC_0003.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0008.jpg

Re: Nieuw project (nog zonder naam) 28-1-2011

He Boris,

Goed werk zo, mooi levendige kleuren. Olive Drab is lastig om goed te krijgen met genoeg leven erin, zonder als Kermit door het leven te gaan.
Zet als start ook een laag stof over de onderromp.

De ster op het koepeldak vind ik wat vreemd, een onwaarschijnlijke plek. Aan de voorkant van het koepeldak was logischer geweest.

Groet, MartinD

Dag heren,

Bedankt voor jullie reacties.
@ Martin: Die ster op het dak komt nav een foto waarop hij ook zo geplaatst was. Ik vond het wel een brekend object en het geeft mooi reliëf met de onderliggende nummers in het staal.
Stof doe ik later. Als je hiermee begint zet je direct een monotone basis neer wat ik beslist wil vermijden. Selectief stof toepassen na de rest van de verwering lijkt mij beter. Fading komt wel eerder.

Groetjes

Ha Boris,

Dit ziet er goed uit. Lijkt me een mooie bases voor verdere verwering.
Ik blijf je volgen.

Groetjes Steven

boris bakker zei:
Stof doe ik later. Als je hiermee begint zet je direct een monotone basis neer wat ik beslist wil vermijden.
Dat snap ik, maar met de wielstellen van de Amerikaanse tanks is het soms lastig om de verwering tegen de romp goed te krijgen.
Een eerste laag stof voorkomt dit.

Groet, MartinD

Ah zo bedoel je, ja dat klopt, dat dus ik idd alvorens ik het loopwerk bevestig, vandaar ook de tape op de bevestigingsplekken.

Groetjes!

Dag mensen,

Op 3 dagen na een jaar geleden is hier het laatste gepost door mij en pak ik hem weer op.
Het idee qua ondergrond gaat niet meer door maar het voertuig zal wel in een winterse look afgewerkt worden.
Er komt zowiezo één figuur in de toren en ik speel met de gedachte een gewonde Duitser op het achterdek te plaatsen en een witte vlag te hangen aan de .50 welke in de lucht wijst met een rood kruis. Titel onder het mom van "All serving one flag"

Ter afwisseling van het schilderen (wat ik de laatste maanden veel gedaan heb aan de BB) bouw ik verder aan een ander model/ project.

Groetjes!

Hey Boris,

Vond juist the setting zo leuk...

Gr, Frank 😉

Hallo André en Frank,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet nog niet wat ik er precies mee ga doen.
Ik werk hem af in een winterse toestand en hoe en wat verder moet ik nog bekijen.

Groeten,

Zo een paar maanden later heeft deze Sherman een nieuwe eigenaar en daarbij een 2e kans gekregen 😉

Zoals bekend had Boris deze Sherman ten vondeling gelegd op de marktplaats van Twenot en ik als "Sherman liefhebber" heb deze tank in mijn hart gesloten 🙂
Gelukkig liet Boris zijn tank in goede staat achter en rust mij alleen nog het afverweren en details afmaken.

Zoals hij er nu bij staat:

IMG_30393.JPG

IMG_30383.JPG

En ja hij is erg groen 😉

Het grappige is dat Boris al begonnen is met de verwering en ik dus op die zelfde manier door moet gaan. Maar als ik zo de fotos bekijk lukt dat aardig.

Groet Martin

ziet er NU al goed uit, ga zo door!
Mooi, die bredere rupsbanden, zijn die standaard bij deze kit?

Goed bezig Martin!

Mooi te zien dat uitgerekend jij als Shermanliefhebber hem oppakt en met niveau zal afmaken.
Wordt vast een mooi duo resultaat!! 😀

Groeten en succes!

Na een tijdje stil gestaan te hebben kan ik hem bijna af verklaren.
(helaas maar 1 foto ivm mijn camera die problemen geeft...)

IMG_3899.JPG

Misschien nog kijken voor iets meer bepakking. Maar verder is de verwering zo goed als af.

groet Martin

Nice Martin,

Hij is goed terrecht gekomen 😀
Misschien alleen de toren nog iets meer verweren?
Misschien zie ik het niet goed door de enkele foto dus wellicht heb je dit al gedaan.
Loopwerk ziet er goed uit overigens!!!

Groeten Boris

Terug
Bovenaan