Jasper Breur
Lid van de TWENOT
- Interesses
- Nederlands materieel, Koude Oorlog en vliegdingessen
- Schalen
- 1:35
- 1:48
- Nu bezig met
- YPR-765ERA
Normaal ben ik van de moderne voertuigen, maar ik heb me toch maar eens aan een Sherman gewaagd. De Sherman in kwestie is een Tankdozers zoals ze in Nederlands Indië werden gebruikt door de Mariniersbrigade, eerder besproken op het forum. Ik kwam op Markplaats een M4A3 105 HVSS tegen van Dragon, compleet met Verlinden dozer, PE en de juiste tracks van AFV Club. Alles wat ik nodig zou hebben voor dit project. Dat bleek tegen te vallen. De dozer van Verlinden is bedoeld voor VVSS Shermans en past dus niet op dit type. De 3D printer moest er daarom aan te pas komen om een nieuw dozerblad te printen, en ook de bevestigingen voor het onderstel moesten geprint worden. De tracks van AFV Club waren een regelrechte ramp, en omdat ik geen zin had om daar nog meer tijd aan te verdoen heb ik besloten om ook dat probleem maar met de 3D printer op te lossen. De Sherman van Dragon was gelukkig wel probleemloos te bouwen, maar de PE setjes waren niet overbodig omdat de leeftijd van de kit toch wel te zien is. En om het allemaal nog uitdagender te maken dan het toch al was wilde ik ook nog figuren bij mijn model hebben. Ik vond de poses van de figuren uit de US Tank Crew set van MiniArt mooi passend voor dit project, al zullen deze vast niet helemaal correct zijn voor een tankbemanning van de Mariniersbrigade. Over de kwaliteit van mijn figuurverf-kunsten zullen we het maar niet hebben, maar ik ben blij dat dit project met al zijn problemen eindelijk af is. Niet ontevreden met het resultaat, en toch een Sherman in de collectie.