hallo,medebouwers
hier weer een bouwseltje van mij.
het is een sherman m4a1 76mm van dragon.
en ik moet zeggen dat het helemaal niet goed verliep met deze kit.
de bedoeling was de amerikaanse versie,maar wat nog nooit gebeurd is...met de decals ging het niet goed.
ander merk glans vernis gebruikt,en dat was niet goed.
tja..wat dan? eerst wilde ik de kit ergens in een hoek zetten en vergeten..
maar de poolse versie vond ik toch ook erg mooi.
dus de kit maar weer opgepakt en overgespoten..tot dit hier.
dit is de sherman van Lt.Lt.Tadeusz Wiatrowski ,Hq Sqn(zwadron Dowodzenia) 2nd Armoured regiment (2 Pulk Pancerny) ,1st Polish armoured division (1 Dywizja Pancerna) Holland 1944-1945.
deze divisie was gekoppeld aan het eerste Canadese leger,en heeft diverse belgische en nederlandse steden bevrijd.
bekendste is ongetwijfeld de bevrijding van Breda in oktober 1944.door Generaal Stanislaw Maczek.
de vliegende Koe ('Latajaca Krowa')was het persoonlijke insignia van de tank crew.
ik hoop dat deze ietwat mislukte tank toch nog ergens op lijkt..
LET OP : ik ben geen sherman kenner!! dus eventuele fouten...excuse me.
uiteraard meer foto;s en wat info over dit tankje op mijn site,zie link hieronder..
oh,ja het figuurtje was uit een tamiya kit,die ik nog over had..
groetjes thierry koorneef.
zo,nu even een lang weekend weg...
hier weer een bouwseltje van mij.
het is een sherman m4a1 76mm van dragon.
en ik moet zeggen dat het helemaal niet goed verliep met deze kit.
de bedoeling was de amerikaanse versie,maar wat nog nooit gebeurd is...met de decals ging het niet goed.
ander merk glans vernis gebruikt,en dat was niet goed.
tja..wat dan? eerst wilde ik de kit ergens in een hoek zetten en vergeten..
maar de poolse versie vond ik toch ook erg mooi.
dus de kit maar weer opgepakt en overgespoten..tot dit hier.
dit is de sherman van Lt.Lt.Tadeusz Wiatrowski ,Hq Sqn(zwadron Dowodzenia) 2nd Armoured regiment (2 Pulk Pancerny) ,1st Polish armoured division (1 Dywizja Pancerna) Holland 1944-1945.
deze divisie was gekoppeld aan het eerste Canadese leger,en heeft diverse belgische en nederlandse steden bevrijd.
bekendste is ongetwijfeld de bevrijding van Breda in oktober 1944.door Generaal Stanislaw Maczek.
de vliegende Koe ('Latajaca Krowa')was het persoonlijke insignia van de tank crew.
ik hoop dat deze ietwat mislukte tank toch nog ergens op lijkt..
LET OP : ik ben geen sherman kenner!! dus eventuele fouten...excuse me.
uiteraard meer foto;s en wat info over dit tankje op mijn site,zie link hieronder..
oh,ja het figuurtje was uit een tamiya kit,die ik nog over had..
groetjes thierry koorneef.
zo,nu even een lang weekend weg...