M3A1 Scout car.

Gert ten Brink

Lid van de TWENOT
Na een geweldige dag in Overloon, had ik meer dan voldoende inspiratie voor een nieuw projekt.
Ik had een aantal mooie kits gekocht en ombouw setjes.
Maar de M3A1 prikkelde mij toch het meest. En die lag thuis al heel heeel lang op mij te wachten.
Via Peter Vierhout ben ik aan een update setje gekomen voor dit antieke beestje.
Tijd om te plakken. Hij staat inmiddels al in de primer. En morgen krijgt hij zijn O.D's.

Bijlagen

• m3a1a.jpg
    m3a1a.jpg
    171,4 KB · Weergaven: 2.324
  • m3a1b.jpg
    m3a1b.jpg
    171,3 KB · Weergaven: 2.324
  • m3a1c.jpg
    m3a1c.jpg
    185,6 KB · Weergaven: 2.324
Mooi Gert, vooral mooi wat de inspiratie aangaat en jammer dat je al vroeg weg was zondag! Je bent nog in de prijzen gevallen 😉

Gr.JW

Dank je J.W.
Voor dat ik weg ging hoorde dat ik gewonnen had. Helaas kon ik niet later weg.
Ik had niet verwacht dat ik iets zou winnen. De kwaliteit was erg hoog bij de wedstrijd.
Vooral de Bishop van Eelke, hellemaal geweldig.
En dit jaar had ik veel gebouwd, maar vond ik de kwalitiet van die gebouwde modellen niet zo goed.
Dus leuk om te horen dat ik wat gewonnen had.

De M3A1 heeft wat meer kleur gekregen. En wat figuurtjes erbij.
Hij is nu moeilijk te fotograferen, doordat ik er een stukje spreu onder gelijmd heb.
Maar dat maakt het schilderen een stuk makkelijker. En er moet nog veel verf op. Komt dat even mooi uit. 🙄

Bijlagen

• m3a1d.jpg
    m3a1d.jpg
    174,5 KB · Weergaven: 2.228
Hallo Gert,
ziet er echt goed uit, herkenbaar zelfs 😉

Vragen die zich aan mij opdringen :
- de grond affuiten van de .30 zijn bewust weggelaten van de achterplank ??!? 😱
- hoe heb jij de MG-skate-ring in het voertuig gekregen ? Was mij net iets te groot dat resin ding en ook zonder zichtbare bevestigings-beugels (zie mijn FOC topic voor mijn oplossing) 🙄
- zit die as van de achterwielen nu wel of niet te ver naar voren en zo ja, hoeveel ?!?? Ik twijfel nog maar dat de achterwielen niet in het hart staan van de kuipen lijkt zeker (zie ook On the Way site o.a.). Wat is jouw idee ?? 😕

En van welk merk zijn die Henk en Kees ? Heb mij rot gezocht naar bruikbare 1:72 US figuren maar die lijken dun gezaaid

Groet,
Peter.

He Gert,

Een olijfdrab bakje, je hebt de smaak wel te pakken en gefeliciteerd met je prijs, altijd leuk toch ...

Begrijp dat dit 1/72 is? Dan zijn de foto's niet helemaal zoals je het model in het echt ziet, omdat nu de verf bobbelig lijkt en dat zal met het blote oog minder goed te zien zijn, zelfs met het glaswerk wat we ervoor dragen 🤣 😉
Het figuurtje rechts ziet er goed uit, beetje bozig, heeft de wagen pech? De linkse ziet er wat vreemd uit, het gezicht is te zwart? Het idee is verder leuk, duidelijk dat de heren ergens van balen of is dat verkeerd gezien? 😉

Verf ze!
Johanna

Hallo Peter, dank je.
- Op foto's zag ik vooral de affuit van de .50 achterop. Maar geen .30's. Vandaar dat ik ze heb weg gelaten.
- De ring paste perfect. En dat is meer dom geluk, dan dat ik daar over nagedacht heb. Ik vond de wanden van het voertuig veel te dik.
Zeker als je ze vergelijkt met de dunne deurtjes. Dus heb ik de wanden net zo dun gemaakt als de deuren. De ring paste toen perfect.
Maar dat is echt toeval.
- De achterwielen staan zeker niet mooi. Dat had ik denk ik ook mooier kunnen oplossen. Maar het is zeker niet zo erg als bij de Esci Beep.
- De figuurtjes zijn van Milicast. Het is een setje dat bedoeld is voor een halftrack. Nu heeft de scout car geen rupsen. Maar heb ik het er
toch maar op gegokt. 😉

Hallo Johanna, dank je.
Hij is inderdaad 1/72. De figuurtjes waren nog niet klaar. Daar moet ik nog aan werken.
En dat ze balen klopt. Ik ook trouwens... Ik was met olieverf bezig en lekker met modder aan het smeren.
Toen... hij viel. Wielen afgebroken, maar dat was te herstellen. Het spatbord is afgebroken en dat is niet meer te verhelpen.
Van de achterste .30 ben ik de loop kwijt net als een gedeelte van de voor bumper... 😢 :x

Bijlagen

• m3a1f.jpg
    m3a1f.jpg
    163,9 KB · Weergaven: 2.095
  • m3a1e.jpg
    m3a1e.jpg
    179,9 KB · Weergaven: 2.095
Ah ja, de white Scout car. Ik weet nog dat ik die kocht en dacht dat het een fantasiemodel was, omdat ik alleen de halftrack uitvoeringen kende. 😉
k heb hem helaas niet meer, alleen nog de herinnering.

Terug
Bovenaan