Af! M32 recovery sherman

Dit model is af!

Erik Zeeman

Lid van de TWENOT
Interesses
legervoertuigen in het algemeen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
van alles
vandaag de laatste hand gelegd aan de M32 recovery sherman een 1:35 model van Italeri
recht uit de doos gebouwd alleen wat extra stowage en een paar figuurtjes van alpine en een beetje fantasie
het was voor de rest de bedoeling om het allemaal wat simpel te houden beetje materiaal toegevoegd (kabels en ketting bv.)
voor de tracks heb ik later nog een setje friul tracks aangeschaft want de rubberen tracks die bij het model zaten kon je gewoon rechtop zetten dus maar weggegooid .
na de diverse info in de boeken doorgespit te hebben heb ik een poging gedaan om de twee figuren op een redelijke manier toonbaar te krijgen
en na een paar keer de ogen en een paar details opnieuw gedaan te hebben was dit toch wel het beste resultaat (tot nu toe we blijven oefenen)
en tussendoor een klein ondergrondje gemaakt om het geheel af te maken
hier een paar foto's van het model
M32 sherman recovery 10.jpg
M32 sherman recovery 9.jpg
M32 sherman recovery 8.jpg
M32 sherman recovery 7.jpg
M32 sherman recovery 6.jpg
M32 sherman recovery 5.jpg
M32 sherman recovery 4.jpg
M32 sherman recovery 3.jpg
M32 sherman recovery 2.jpg
M32 sherman recovery 1.jpg
en we blijven natuurlijk lekker plakken en smeren 😀 👍

Zit er interieur in die kit van Italeri?

Het is gewoon een lekkere kit met veel om naar te kijken.
Mooi kleurgebruik Erik, ziet er realistisch uit.
Ik vroeg me af: (heeft iemand hier kijk op?) is het logisch dat de sleepkabel niet op spanning staat, maar eigen “willetje” heeft?. Ii zou hem -denk ik- aangetrokken hebben gemonteerd.
Of zit hier een verhaal achter?

k vroeg me af: (heeft iemand hier kijk op?) is het logisch dat de sleepkabel niet op spanning staat, maar eigen “willetje” heeft?. Ii zou hem -denk ik- aangetrokken hebben gemonteerd.
Of zit hier een verhaal achter?
met mijn 25 jaar in de scheepvaart (past bij mijn naam) en ervaringen met sleepkabels is het handiger en beter voor de kwaliteit van een staalkabel als hij niet wordt gebruikt , niet onder spanning staat.
als een staalkabel lange tijd in een bv. katrol in dezelfde stand blijft staan en/of flink over strekt is zal lastiger in een bepaalde positie te krijgen zijn omdat hij stijver en minder flexibel wordt. (heeft verder niks met het model te maken dit was gewoon makkelijker monteren 😎 🤐😆)
de splits verbinding met de ketting zal in tegenstelling tot een klem kous met stalen oog in het echt ook zo stijf blijven hangen in de katrol
tot je hem onder spanning zet.
het enige waarom je een kabel eventueel onder spanning zet is vanwege het slingeren van de kabel ed. bij het bewegen van het voertuig
Dus eigenlijk was het gewoon handiger monteren zo maar er zit wel een kern van waarheid in👍😉

Ik heb em ook liggen van italeri, maar dan met een twist, dus tasca vroege bogies, romp van academy m10 met grotendeels interieur, en de niet makkelijk te vinden vroege m4a1 romp met kleine luiken van dragon, en dan natuurlijk nog tracks en PE, en zelfs nog de ouwe formation tools, want ja, tasca asuka had em niet, en die van italeri was me weer niet goed genoeg.... je bent jong en je wilt wat zullen we maar zeggen, wie weet bouw ik em ook nog wel een keertje!

Hoi Erik,

Netjes gedaan. Deze oude Italeri houdt zich nog kranig. Ik mis de kabels om de kraan omhoog te zetten en in positie te houden. Zie TM 9-738.

Jan Coen
het oorspronkelijke idee was om de mast omhoog te monteren maar tijdens de bouw zijn op een gegeven moment de scharnier punten afgebroken en kreeg ik het geheel niet echt meer knap in de juiste stand na wat scratch werk heb ik het geheel in de ingeklapte vorm gemaakt
de tui draden zitten er wel aan beide kanten om de romp alleen de kabel voor de lift arm zit er niet aan maar ik vond het zo wel genoeg.👍😉

Terug
Bovenaan