M30 cargo carrier

PietvanHees

Lid van de TWENOT
IMG_20210715_065941_1.jpg

Na het bezoek aan ons ere-lid Jan van Veen kwam uit een aantal van zijn archief mappen onder andere dit geweldige stuk werk van zijn hand. Voor mensen die hem willen bouwen: stuur me een pb dan zal ik hem scannen met een liniaaltje erop, dan istie waarschijnlijk prima bruikbaar!

P. Kok

Lid van de TWENOT
Toen Jan deze tekening maakte was waarschijnlijk de M12 in 1/35 nog niet beschikbaar. Ik denk dat de meeste bouwers deze als basis gebruiken, hoewel deze niet helemaal correct op schaal is. Toch wel een mooi stukje vaktekenen van Jan.
Op Panzerserra staat een artikel voor het ombouwen van de M12 van AFVclub/Airfix naar de M30:
Paul Budzik heeft een artikel over de M12 wat ook wel handig is voor de bouw van een M12 of M30:

En voor de echte scratchers is het artikel in Finescale Modeler november 1994 over de M12 wel interessant.
En ik heb nog wel meer links voor de M12 voor de geïnteresseerde, laat het maar even weten

Groet Paul

PietvanHees

Lid van de TWENOT
Ik ben ooit mijn werkzame leven begonnen aan de tekentafel met een rotring pen in de hand, dus net al jij. Paul, had ik juist het ambachtelijke vakwerk van Jan in de gaten....

P. Kok

Lid van de TWENOT
Ja die Rotring pennen ken ik ook nog. Ooit een blauwe maandag MTS electronica gedaan, maar gelukkig ben ik meubelmaker geworden, daar heb ik ook voor moeten vaktekenen maar in de praktijk hoef je ze eigenlijk alleen te lezen.

Groet Paul

Bovenaan