M2 Halftrack weatherings project

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal.

Omdat ik me zelf wil verbeteren betreft het weatheren van "saaie" Olive Drab voertuigen heb ik maar weer een herstel projectje uit de kist gepakt.

Deze Halftrack heb ik van Martin Dogger overgenomen en met de hulp van enkele andere weer compleet in elkaar kunnen zetten.

Even de stappen tot nu toe.

Primer: Tamiya Spuitbus

Basis laag van Tamiya Olive Drab (OD)

post shade: Verdunde OD + zwart op de zijkanten en OD + Dark Yellow voor de vlakken.
Inblenden: Verdunde oplossing van OD + Darkyellow (iets donkerder dan de Post shade) over het gehele voertuig spuiten
Regenstrepen: Tamiya Buff + Earth
Stof: Verdunde Buff op de onderkant.

Zo heb je als het goed is al een vrij "kleurrijke" Basis om verder te weatheren:
Helaas heb ik hier geen fotos van

Sealen met Semi Gloss Vernis van Games Workshop

Weatheren in 3 stappen:
Het eerste wat ik heb gedaan is een old school drybrush. ben een beetje lichte Khaki kleur van Humbroll.
Vervolgens een donkere pinswash om die diepere onderdelen meer volume te geven.
Tenslotte heb ik met donker olie verf (Zwart + Burn Umber) extra donkere (vieze) strepen te trokken en met white spirit uitgeveegd.

Vervolgens ben ik begonnen met het aan brengen van wat bepakking en het schilderen van de details:

Het resultaat tot nu toe:

IMG_51732.jpg

IMG_51741.jpg

IMG_51762.jpg

IMG_51781.jpg

IMG_51792.jpg

IMG_51822.jpg

IMG_51832.jpg

Groet Martin

Hoi Martin,

Ik vind hem er tot zover erg goed uitzien en de uitdaging is m.i. net zo groot om van een 'saai' OD voertuig iets aantrekkelijks te maken als van een veelkleurig gecamoufleerd voertuig. Maar mogelijkheden genoeg om er nog iets aantrekelijkers van te maken door de grote hoeveelheid bepakking die je op zo'n voertuig kunt zetten. Mis wel de 'bumpercodes', ga je die nog aanbrengen of heb je ze er bewust afgelaten?

Groetjes
DIRK

He Martino,

ben je al enigszins gevorderd met deze beauty ?
Je technieken vind ik veelal erg inspirerend, dus misschien kun je ons blijmaken met wat nieuwe vorderings-shotjes ? 🙂

groet frank

@ Dirk-jan, bedankt. De bumpercodes doe ik er niet op omdat ik dit eigenlijk een beetje als test wil houden. En ik de codes apart uit moet snijden van dhr Dragon leek het mij handiger om ze allemaal te bewaren voor een toekomstig correct voertuig.

@ Frank, ik ben hier heel rustig meer verder. Er zit nu iets meer bepakking op en tevens een figuurtje. Ik wacht even met fotos maken tot dat hij met bepakking ook af is. Dan alleen nog wat pigmenten er op en klaar

Groet Martin

Heel erg mooi!
Knap dat je van een OD voertuig zo'n levendig geheel kunt maken.
Ik zie alleen dat je figuur buckleboots draagt waarvan je de enkelbanden canvaskleurig hebt gemaakt. Deze zijn echter van leer.
(De Engelse zijn wel van canvas meen ik).
eb430.gif

Makkelijk aan te passen detail lijkt me.

Terug
Bovenaan