m1a2 sep, Tusk.

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
hallo allemaal,

even weer eens een projectje delen, het gaat hier om de dragon m1a2 sep met een tusk conversie van legend.

een korte uitleg voor de mensen die Tusk echt helemaal niks zegt en meteen denkt aan een slacht tand ofzo)
Tusk staat voor Tank Urban Survivabillity Kit (amerikanen zijn echt goed met afkortingen), dit pakket is ontwikkeld naar aanleiding van de vele aanslagen gepleegd op de amerikanen in irak. wat het eerste opvalt zijn de dozen aan de zijkant (explosive reactive armor), deze zijn tegen RPG's. ook zijn er een aantal platen onder een hoek onder de bodem geplaatst, deze moeten de explosie van een i.e.d. afbuigen naar buiten ,in plaats van dat het complete voertuig de lucht in wordt geslingerd wordt nu alleen het complete loopwerk eraf geblazen. ook is er een .50 boven het kanon geplaatst voor extra vuurkracht. de lader heeft een boel meer bescherming gekregen in de vorm van schilden op de koepel en aan zijn machine geweer. en als laatste zit er achter de motor nog een slat armor (die is nog niet helemaal af bij mij) deze beschermt de motor tegen RPG's zonder dat daarbij de luchtinlaat wordt afgedekt of anderzijds belemmert (deze laatstgenoemde upgrade schijnt ook alweer verwijdert te zijn)

voor de verf heb ik me laten inspireren door de vele foto's uit irak, op een aantal foto's zie je dat een aantal onderdelen groen zijn (breekt zo lekker met het geel).
de bouw heeft heel lang geduurd (wat wil je ook anders met ongeveer 7 of 8 andere projecten ernaast.....)
al met al ben ik behoorlijk tevreden met het resultaat.

de eerste foto is van de het kale model (de camera was hierna leeg dus meer werd moeilijk)
P1015654.jpg

en een aantal foto's in kleur (hij is nu in de fase van de glans vernis)
P1015656.jpg

P1015657.jpg

P1015658.jpg

P1015659.jpg

close up van de lader mg.
P1015662.jpg

groeten erik

Eric,

ben zelf ook met 1 bezig, ziet er heeel erg goed uit.. gelukkig steeds meer modern laatste tijd.

Gewoon lekker bezig gaan en zoals gezegd.. vol hangen met uitrusting.

Wouter

Terug
Bovenaan