m1a1 OIF

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
hallo,
bij deze de foto's van een van mijn (vele 😀 ) nieuwe modelen. de tank zelf komt van tamiya en is de uitvoering met de mijnen ploeg. het rooster op de achterkant komt van eduard en heb ik tijdens mijn vakantie in tsjechie gekocht (de cip platen waren uitverkocht 😈 ) . dit zijn de enigste fotos zonder verf want hierna ga ik de tank spuiten.
P1011040.jpg

P1011041.jpg

P1011047.jpg

de fotos kunnen van wat mindere kwaliteit zijn aangezien ik nog bezig ben met de nieuwe camera uit te vogelen.

groeten erik.

hallo, eventjes een update. heb vanmiddag de tank gespoten en ben ook al een beetje bezig met roestig maken. het plan is om van deze een behoorlijk afgeragde roestbak te maken. de onderkleur is valejo green brown en de laag eroverheen is valejo buff. de antislip is trouwens gemaakt met deco zand van de ikea. graag commentaar (slecht is ook goed).

P1011054.jpg

P1011056.jpg

P1011057.jpg

P1011058.jpg

P1011059.jpg

P1011060.jpg

groeten erik.

Hallo Erik,

Ziet er erg strak uit...

Waarmee heb je die anti slip laag gemaakt? want ik heb dr zelf ook nog 2 M1A2 SEP's liggen die ik ook wil voorzien van zo'n anti sliplaag.

groet,
wouter

wouter, bedankt voor de reactie. ik heb de antislip laag gemaakt met wat houtlijm en deco zand van de ikea. wel raad ik aan om de houtlijm goed te verdunnen en de laag er iets minder dik op te maken als ik heb gedaan want ik vind het zelf nogal grof eruit zien. ik ben zelf aan het overwegen om de laag opnieuw te proberen, maar dat zal ik ter zeiner tijd wel zien. voordat ik het vergeet, van welk merk zijn die seps (denk dragon) want als dragon ze heeft gemaakt hoeft er geen laag meer op want dragon was zo tof om deze laag wel mee te gieten 🙄 .

groeten erik

je, kan die antislip laag op verschillende manieren maken. ik heb in een TMMI staan dat je daar zelfs speciaal spul voor hebt die je op kan spuiten met de AB.
(wil ik wel voor je opzoeken wat voor spul dat is, als je wil)

Andere methode is, die boel waar je de antislip niet wilt hebben afplakken met tape en dan express primer te vroeg laten drogen in de lucht. of te wel..lekkere afstand van je object en dan de druk wat opvoeren van je compressor en dan spuiten. krijg je vanzelf een korrelig effect.

@michel, ik denk dat je mr. surfacer bedoelt. maar dat heb ik helaas niet zo bij de hand. ik denk dat ik het gewoon zo laat aangezien ik misschien nog wat ideetjes heb voor een mogelijk dio waarbij er ook veel puin overheen gaat. maar in ieder geval bedankt.

groeten erik.

Nee, het spul heet 'Cast 'a coat'
maar de simpelste oplossing is de randjes van de panelen afplakken met dunne strookjes tape en dan de 'anti-slip' opspuiten met primer.

Je hebt het stukje in de mail liggen 😉

Terug
Bovenaan