M16 halftrack op z'n base AF !

Hoi deze is eindelijk af (heb even een ferme duw moeten geven om uit m'n dip te geraken--nog maar half gelukt maar kom...)

ik wou het deze keer erg simpel houden en de nadruk op het voertuig leggen !

het enige wat hier nog mee moet gebeuren is een naamplaatje (later deze week) en de sneeuw op de ondergrond moet nog drogen, dan wordt het zo wit als de sneeuw op het voertuig zelf !

blij dat deze af is trouwens, het figuurtje was een echte pest om te schilderen 😕 het is een dragonfiguurtje (via Jeroen Zuiderduin) met een ik dacht Hornet kopje (via Roy), bedankt jongens !!!!!!!!!!!!, nooit gesnapt waarom een figuur van dragon uit zoveel onderdeeltjes moet bestaan 😕:

soit op naar een volgend projekt !

cheers
Dom

m16af1ok0.jpg

m16af7rf2.jpg

m16af2sb4.jpg

m16af3bh0.jpg

m16af4df8.jpg

m16af5qz2.jpg

m16af6ss4.jpg

m16af8br4.jpg

Hey Dom, voor iemand met een dipje heb je toch een mooi stukje werk neergezet!
Het enige wat ik minder vind(persoonlijk dan hè! 😉) is de rol prikkeldraad(?) voorop de bumper.... Het is nogal grof en monotoon van kleur, verder absoluut top!
Jan 🙂

Geplaatst: 31 Dec, 2006 16:51 Onderwerp:

is er soms een tijdsverschil tusse nederland en belgie ? 😕

Mooi gemaakt trouwes, kheb em ook gemaakt, maar dan 10 keer slechter😛

Hey Dom,vind het zeer mooi 😀 .ik vind het prikkeldraad wel mooi zo,maar persoonlijke voorkeur hou je toch.op de valreep nog een project afgewerkt in 2006,is een goede stimulans,om verder uit je dipje te komen ,en ik blijf helpen om je eruit te duwen 🙂 🙂 😉

groeten jeroen,.

Een erg mooi resultaat, de kleuren vind ik vooral goed overkomen. Allemaal zachte kleuren die mooi in elkaar overlopen.
Het prikkeldraad zou ik nog even aanpakken, een beetje drybrushen met zilver/lichte staal kleur maakt de draad 'scherper'. Zoals reeds eerder vermeld is dit onderdeel nu nogal massief en monotoom.

groeten Maarten

ziet er lekker uit.
vraagje over de sneeuw, is deze met soda gemaakt?
en hoe heb je dat vat zo gekregen?
erg mooi gedaan.

gr sander

Ziet er erg goed uit Dominique!
Alleen het prikkeldraad vind ik wat minder, iets te roestig als je het mij vraagt.
Hoop dat je er wat aan kan doen, maar het blijft tenslotte wel jouw model.

Grtz,

Niels

Dom,
erg mooi gemaakt en ik doe het je zeker niet na maar wat mij opvalt is dat het voertuig en de ondergrond een hele koude sfeer oproepen maar je manneke staat er met blote handen en een erg blote nek. 😱

Die blote handen kan ik mij wat bij voorstellen maar persoonlijk had ik het nog mooier gevonden als die kerel met ingetrokken hoofd en sjaal om de nek er naast had gestaan. Dat zou de koude nog beter benadrukken. 😉

just my € 0,02 en no offence intended,
groeten,
Peter.

Hoi Dominique

Erg mooi geworden en lekker koud.
Wat mij opvalt is dat buiten alles modderig en vies is en het interieur blank schoon... op de een of andere manier past dat niet.

Groeten Lars

bedankt jongens en een happy 2007 gewenst

2 dingen :
*de prikkeldraad is riebedebie ! ik was er ook al niet echt tevreden over...
*Lars : vooraan is het redelijk vuil onder de stoelen, achterop heb ik het bewust proper gehouden, das eerder een kwestie van dichterlijke vrijheid 😉 daarom ligt er ook geen sneeuw op het voertuig ...

cheers
Dominique

Hey Dominique,

Ondanks je dipje toch een heel mooi model neergezet. Zéker niet makkelijkste door zijn wintercammo en (heel mooi en afgewerkt) dito ondergrond.

Een voorstel mijnerzijde zou zijn om de overgang van highlight naar schaduw op de bepakking te breken door een tussenkleur, en de zwarte chippings op enkele plaatsen wat te verfijnen.

Mooi sokkeltje trouwens!

Groeten,
Hugo

Geweldig mooi gemaakt !

Tis misschien raar maar ik dacht PRECIES hetzelfde als Lars... nl. het interieur is brandschoon hehe.. maar ja.. die Amerikanen waren natuurlijk een stuk schoner van zichzelfdan die smerige moffen ... .. dus.. ahem.. 🙄

Nee geweldig mooi gemaakt verder !

W. 8)

Nog es bedankt jongens

de sneeuw is simpelweg aangebracht op een met houtlijm/water mengsel bespoten ondergrond en dan met een fijne zeef erover....

verder nog bedankt voor tips en adviezen 😉

en nu verder met de KV, waar vanavond de spuit overgaat !

cheers
Dominique

Mooi diootje weer Dom. 😛 Prima die net wat schuin oplopende base. Misschien kun je her en der in het interieur nog wat herfstblaadjes leggen, wordt het nog meer een geheel en minder clean...

Ik sluit me aan bij Robert. Voertuig en ondergrond zijn echt om te smullen!! Alleen de bepakking en figuur missen inderdaad wat nuance. Niet dat ik het ooit in me leven beter zou doen, maar is het enige wat eruit springt als ik het model, kwijlend en al, aanschouw 😉

Gr,
Jeroen

Dominique Vanderschaeghe zei:
@Boris, het prikkeldraad is niet meer 😉

Goeie keus. Dat prikkeldraad was het enige wat me eigenlijk stoorde aan je model. Afgezien van wat scherpe drybrushing (bepakking!) vind ik dit weer een typische 'Vanderschaeghe'. Je hebt 'cohones' als het om de weathering van je modellen gaat. Zo ver durf ik niet te gaan. En jij hebt nooit een gebrek aan inspiratie/fantasie voor je ondergrondjes he...

Stiekum jaloers,
Marcel

Hoi Dom!

Hij is mooi geworden! Ik ben blij dat je het prikkeldraad weg hebt gehaald, want dat deed echt afbreuk aan de rest. De base is een mooie toevoeging, zo komt `t voertuig goed tot zijn recht!

Keep up the good work.

Grtz,
Bouke

WEL MARCEL...

voor deze had ik dik gebrek aan inspiratie !!!! daarom heb ik het gewoon simpel gehouden...ik beloof volgende keer wat meer originaliteit...😉

en de bepakking is niet gedrybrushed, mss had ik het beter gedaan, was het wat zachter...maar dat zijn zorgen voor een volgende keer !

en Bouke, bedankt voor de comments !

cheers
Dom

Terug
Bovenaan