Dit model is af!

Arne Ρоirοt

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse pantservoertuigen, van oud tot jong
Schalen
  1. 1:35
De renovatie is klaar.
Met het prachtige 3D printwerk van @Frank Langeler (kettingzagen, Dolmar & grondboor) en de LAW-kokers van @Jasper Breur voor ogen, kon ik het niet laten om mijn M113 uit ca. 1989 te renoveren. @Walter Jonkers hielp me aan een nieuwe achterklep.
Nieuwe transfers van 43 Pagncie er op en hier en daar wat bijwerken en klaar was de 63!.
Het moet er maar mee zo. De camouflagenetten en tracks zijn zoooo 1989, dat zou nu echt anders moeten.
Maar (na de Tank van de Generaal) en deze M113 wil ik door met mijn hoofdproject: de Centurion schaarbrug
anders komt ie nooit af voor de FOC.

Maar oh jééé ... Zondag de YA 328 ophalen van Robert

IMG_1568.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_1571.JPG
    IMG_1571.JPG
    110 KB · Weergaven: 39
  • IMG_1565.JPG
    IMG_1565.JPG
    72 KB · Weergaven: 40
  • IMG_1566.JPG
    IMG_1566.JPG
    67,5 KB · Weergaven: 37
  • IMG_1567.JPG
    IMG_1567.JPG
    74,9 KB · Weergaven: 40
  • IMG_1569.JPG
    IMG_1569.JPG
    80,7 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
De renovatie is klaar.
Erg geslaagd die renovatie!!!
Maar (na de Tank van de Generaal) en deze M113 wil ik door met mijn hoofdproject: de Centurion schaarbrug

anders komt ie nooit af voor de FOC.
Ik ben echt heel benieuwd hoe die gaat worden. Ik ga het volgen
Maar oh jééé ... Zondag de YA 328 ophalen van Robert
En tja, die 328 waar je een vierling op wilt plaatsen …. Zondag komt hij aan en ik weet zeker dat die enorm gaat staan lonken! Wellicht kom ik je nog tegen bij het ophaalpunt.
 
Dat ziet er heel netjes uit.
Ook de kabel en katrol en sluithaak van de achterklep, top.
Zo zie je maar dat een jaren 80 build met wat tlc er weer top bij staat.
Sodeju
 
Uitstekend werk, Arne !!
Mooi, hoe alle items op het bovendek toch een geheel vormen !
Eveneens vind ik het "saaie" legergroen van het voertuig erg geslaagd overkomen.
 
Ben persoonlijk erg verliefd :mooi:op de grondboor. Jaren over nagedacht hoe die te maken.

Het model had verder last van (wat ik altijd maar noem) "de witte schurft": fijn stof dat ook tussen de deuren van de vitrinekast door,
naar binnen dwarrelt en de kleur intensiteit wegneemt. Opnieuw aanbrengen van een wash met olieverf en terpentine loste dit op!
Achteraf ook wel logisch: het stof is als een dekentje dat op het model ligt.
Ook de kabel en katrol en sluithaak van de achterklep, top.
Tja, de klep van de Tamiya M113 heeft aan de binnenkant behoorlijk wat onvolkomenheden ;)
 
Terug
Bovenaan