M-35 Prime Mover en M-115 8in. Howitzer

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Ja,Ja.ik ben nog steeds bouwende.maar doe het een stukje rustiger dan eerst 😀 .allebei de kits zijn van AFV Club en bouwen zonder echte problemen lekker weg.alleen de tracks zijn wederom een ramp.die zitten er zo strak omheen dat als er een los komt schiet je er een volwassen kerel mee van zijn brommer 😱 🙂 🙂 .de M-35 heb ik al in de basiskleuren gespoten,de howitzer moet nog.en er komen nog twee figuren meer bij.
IMG_3066.jpg

IMG_3065.jpg

IMG_3064.jpg

IMG_3063.jpg

IMG_3062.jpg

IMG_3058.jpg

IMG_3057.jpg

IMG_3054.jpg

groeten jeroen,.

Ha Jeroen,

Ah gaaf joh die M-35. Zelf wil ik deze ook heel graag nog eens bouwen. Hij heeft gewoon iets speciaals vind ik 😀 .
Hij ziet er al goed uit zo in de basis. Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Groetjes

Jeroen;

Ziet er strak uit tot nu toe. mooi subtiel spuitwerk op de M35.
Is dit overigens een aparte kit, of heb je de m10 of m36 als basis gebruikt ?
Ik wil binnenkort een M10 gaan bouwen en zit nog in dubio of het er één van Academy of van AFV Club wordt. Ik heb met geen van beide merken ervaring en vraag me af welke de "betere" kit is ?

Cheers,
Victor

Hey Mannen bedankt.Victor dit is de apart uitgegeven kit van de M-35,maar een M-10 zonder koepel heeft idd hetzelfde aanzicht 😀 .ik denk zelf dat de M-10 van AFV Club beter is dan die van Academy.zou wel andere tracks erbij kopen,want deze zijn waardeloos 😕

groeten jeroen,.

niks ten nadele van het model maar wat achtergrond-info ,de M10 is niet als basis voor de m35 gebruikt,orgineel was de m35 gebaseerd op de M10A1 die was voorzien van de ford V8 motor en een heel ander bovendek had,ook is hij niet gebruikt voor het trekken van de 8 inch howitzer,dit hele ding van AFV club is dus eigenlijk lariekoek maar het toont wel leuk,je hebt er alleen nooit een accuraat model mee in de kast,
groeten,bert

Ja dat klopt Bert,maar accuraat is bijna nooit mijn uitgangspunt 😀
ik geloof dat deze howitzer meestal door een of andere truck werd getrokken.ik heb alleen foto's gezien waar die long tom getrokken werd door deze trekker.

groeten jeroen,.

ha jeroen,
de m35 was de trekker voor de 8 inch rifle (of gun) of de 240mm howitzer ,in afwachting van de M6 high-speed tractor,het was een tussen oplossing ,de geautoriseerde tractors voor de long-tom en zijn 8 inch howitzer-broer waren de m4 high-speed tractor en de Mack NO vrachtwagen,maar zoals gezegd als combi ziet het er leuk uit,
groeten,bert

He Jeroen,

Het spuitwerk is inderdaad wel netjes. Jammer dat de foto's in de diepte niet al te scherp zijn, want ik zou je figuur wel eens beter willen bekijken. Leuk detail trouwens, de koepelring in donkerrood. Zutphens kleurtje 🙂 ... En de combinatie is lekker imposant zo.

Ik vind wel dat je op sommige plekken een beetje snel bent gegaan met bouwen. Ik zie een enorme gietnaad op de reservewielen, en op de achterplaat zitten nog allerlei ongebruikte gaten.
victorwolfsbergen zei:
Ik wil binnenkort een M10 gaan bouwen en zit nog in dubio of het er één van Academy of van AFV Club wordt. Ik heb met geen van beide merken ervaring en vraag me af welke de "betere" kit is
@ Victor, AFV Club heeft de betere kit, maar er zijn wel wat op- en aanmerkingen voor beide. PB anders maar ff

Groeten, MartinD

ik vraag me af of dat wel een gietnaad is op die wielen ??? lijkt me eerder een spanriem of zoiets, als het een naad is dan is het wel een erg dikke ??

verder een interessant werkje, ik kijk uit naar meer

zorg er enkel voor dat je bepakking achterop een beetje meer variatie krijgt 😉

cheers
Dom 🙂

Dit zijn 2 leuke modelen zoiets zou ik ook zekerz een keer willen bouwen 🙂

Maar het spul de kisten etc. komen die nog vast teliggen met touwen enz ? of laat je het zo liggen 🙄 😉

Hey Mannen,dat is idd een spanband op; de reserve wielen[zijn resin onderdelen]zou wel erg met me gesteld zijn als ik zulke dikke naden liet zitten 😱 😀 ,het raampje[ook resin] zit nog onder de maskol,gaat er na het schilderwerk pas af.ik heb drie verschillende kleuren groen gebruikt en een bruine kleur. allemaal van Vallejo Air,weet alleen niet meer precies welke nummers 😳 .de stowage ligt erop voor de foto er zal nog meer bijkomen[dozen] enz.de gaatjes op de achterkant zijn voor het gereedschap en word apart geschildert en later pas aangebracht.variatie komt er wel in.

groeten jeroen,.

Terug
Bovenaan