M-26 recovery truck

hallo allemaal,
na een tijdje bouwe en n tijdje wachten op mn airbrush heb ik eindelijk mn dragon wagen in de verf zitten. het is een model van tamiya, wat een kit! tamiya is makkelijk te bouwen maar dit is bijna te veel van het goeie, en wat een detail voor een kit zonder PE. het is de meest uitdagende kit die ik heb gebouwd, ik zag het al toen ik de doos opendeed.
de wheathering moet nog gebeure en de nog een paar kleine details zoals de gasflesse, lijkt nergens op 😳
voor de decals heb ik voor het eerst microsol gebruikt, mooi spul 🙂
hoe zou ik het beste de rubberen bande kunne weathere? ik weet niet hoe ze reagere op therpetine.... of alleen ff stoffig make met de airbrush?
al het commentaar is welkom
grtz bennie
P4080039.JPG

P4080034.JPG

P4080029.JPG

P4080025.JPG

P4080025.JPG
P4080035.JPG

Bennie,

je hebt 'n mooi bakbeest gebouwd. Voor wat betreft de technische details laat ik de tips graag aan anderen over,maar effecten zoals bij deze favo van mij doen t altijd goed 😛
migbed-1.jpg

bron : ML

Heb je nog wat shots van het interieur ?

succes gewenst
Frank

Hey Benjamin,

zeker mooi gebouwd, ga je hem nog weatheren of laat je hem zo ?
Komt hij nog op een ondergrondje of iets dergelijks...?
Deze staat nog op mijn lijstje om ooit eens te doen...

Rico

Ook op mijn verlanglijstje staat dit machtig beest.
De wheatering van de wielen hangt vooral af van het ondergrondje waar op hij komt he. Modder, geen modder...
Is er zo geen oplegger ook bij in de kit van Tamiya?
zo ja, ga je er een tank op plaatsen?

groeten en succes met de vorderingen

Hendrik

Voor de weathering van de wielen kun je een mix aanmaken van terpentine en pigmentpoeder (mig of pastelkrijt) en hiermee de wielen insmeren. Als alles opgedroogd is kun je met je vinger het overtollige er zo weer afwrijven. Ikzelf vind dit een makkelijke en effectieve techniek!

Groeten,

Bas

dank u voor de comment 😀
ik wil mn zeker weathere, ff flink afragge, van alles er op los late/probere.
@ hendrik, ik heb alleen de tractor gebouwd, de aanhangwage is me iets te veel van het goeie, financieel en t bouwe 😳
ik denk niet dat ik er een ondergrondje bij maak, maar als ie n tijd ligt kunnen de ideeën vanzelf kome 😉 ben niet zo'n vaste tijden bouwer, meer inpulsief
grtz bennie

Terug
Bovenaan