LWS Waldemar Trojca

Heb het lang verwachte boek vandaag eindelijk ontvangen. Het is jammer genoeg niet wat ik er van verwacht had, een gevoel van teleurstelling overheerst dan ook. Er staan maar een paar foto's in die ik nog niet heb (ik had bv gehoopt op een foto van de LWS met haaientanden) en ik zou een a-viertje kunnen vullen met de pertinente fouten die ik tot nu toe heb aangetroffen (er zit een errata lijstje bij maar de door mij gevonden fouten staan daar niet op...). Tenslotte worden er nogal wat uitspraken gedaan waar geen bewijs voor is (van het type "hear say"). In plaats van mythes te ontzenuwen worden er vrees ik alleen maar nieuwe mythes de wereld in geholpen. Wat mij betreft absoluut geen aanrader dus. Nu moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik een aantal boeken heb waarop Trojca zich gebaseerd heeft, voor mensen die die boeken niet hebben zal dit boek meer nieuws bevatten.

naschrift: Ik heb intussen een kritische mail gestuurd naar de uitgever om mijn onvrede over het grote aantal uitglijders in het boek kenbaar te maken. Ben benieuwd of ik hierop een reactie ga krijgen ;) .

Arjan

Ik heb nooit een antwoord gekregen. Gelukkig sta ik niet helemaal alleen in mijn kritiek op het boek:
http://www.network54.com/Forum/47207/message/1237972926/Glaring+errors
Ik zit nu overigens te wachten op foto's van oefeningen met de LWS in Zeeland (voor operatie Seelöwe). Er is een Duits archief in Parijs (buitgemaakt door de Fransen en nooit teruggegeven) dat een twintigtal onbekende LWS foto's schijnt te bevatten. Ik geloof dat dit archief pas vorig jaar in de publiciteit is gekomen.

Arjan

Bovenaan