LVT(A)-1

De bouw van mijn LVT(A)-4 blijkt toch lastiger dan ik oorspronkelijk had gedacht en dat terwijl ik de kit gekozen had omdat ik iets simpels wilde dat snel af zou zijn. Vanuit dit oogpunt (simpel en snel) dan maar met deze Italeri LVT(A)-1 kit begonnen. Ook hier zijn wel een paar problemen maar het is allemaal tamelijk eenvoudig op te lossen. Het vervelendste euvel van deze kit is dat de achterwand van de toren niet loodrecht staat zoals zou moeten :

48FsnvZ.jpg

Bf0Mk0x.jpg

De onderkant van de toren moet ook worden bijgewerkt, de twee hoeken afsnijden :

7xi6PPf.jpg

Tenslotte zijn de koplampen plus beschermkappen veel te hoog, inkorten dus :

RnUsxNY.jpg

Na drie dagen bouwen is ie afgezien van wat details klaar (loop moet zo te zien ook nog wat worden ingekort)

itxQ6K8.jpg

pgORQfx.jpg

5IpaCfL.jpg

Italeri heeft voor dit voertuig de decals bijgeleverd :

TxJZyK9.png

Nog een stel period pics :

T2FN1ph.png

kN9XmIf.png

SRrZIqg.jpg

Arjan

Laatst bewerkt:
Retestrak Arjan 👍🏻😉

Ziet er inderdaad goed uit Arjen 👍

Ik ben helemaal niet zo van die Elveetees maar de uitvoeringen met torens vind ik best wel gaaf eigenlijk 😛

Ziet er goed uit Arjan! De US army LVT A1 waren bijna allemaal olive drab en van sterren voorzien.
Die van het USMC waren blauwgrijs en zonder sterren, later kwam er nog diverse willekeurige camouflage patronen op.
Voor blauwgrijs gebruikte ik Tamiya XF - 50 field blue in verschillende lichte en donkere tinten.

Bedankt Frans, gek dat de man van jouw LP boekje de hoeken aan de torenbodem/torenring liet zitten. Wellicht kwam hij hier te laat achter, toen ie de toren al helemaal verlijmd had.

Ik ben helemaal niet zo van die Elveetees maar de uitvoeringen met torens vind ik best wel gaaf eigenlijk 😛

Peter, hier is er nog 1 te krijgen voor een schappelijke prijs 😉. De Revell kit is trouwens te verkiezen boven de Italeri uitgave omdat eerstgenoemde ook de vroege motor afdekking als optie biedt.

Voor liefhebbers van wat apartere creaties, er is ook een prototype met de M24 Chaffee toren geweest :

7mljzHo.jpg

xKZoEdh.jpg

Groet,

Arjan

bedankt voor de tip 👍

Dat is een interessante foto Tini, Dumbo is een voertuig van de 7th Infantry Division en wijkt qua camouflage patroon en andere aspecten af van de voertuigen van USMC 2nd Armored Amphibian Batallion :

Wat mijn LVT(A)-1 model betreft, ik ga deze Miniart US tank crew figuren gebruiken. Later in het jaar zal ik het LVT model en de figuren verder afwerken. Ik heb op het moment geen zin in schilderwerk.

mr0siBx.jpg

Ch2g4xK.jpg

7vfviVR.jpg

Groet,

Arjan

Ze komen van Osprey New Vanguard 030

bijschrift bij deze is dat het een wave naar Iwo Jima is

36B3BCEF-D1F2-4A03-8AF7-47FD21CA8E7A.jpeg
32894B49-954C-4DCA-8B69-04E87E4CFFD5.jpeg

53800A39-8353-479F-9F93-FBC8A84CF769.jpeg

Van Squadron Amtracs in action (nr 31) zijn deze nog.
Ik had blijkbaar meer op papier dan ik dacht 😉
Op het tweede blad staat trouwens dezelfde foto van Dumbo

AA7DE328-6293-49F6-9683-0E3935805976.jpeg

3CBD3CCC-3CBF-4CD8-9A3B-B98D7E7D6FB1.jpeg

Terug
Bovenaan